میوه

از آنجایی که میوه خشک تزیینی شیرین و انرژی‌زا هستند، خوردن مقادیر زیاد آن در یک زمان آسان است که می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد قند و کالری شود.

میوه خشک تزیینی دارای کالری و قند نسبتاً بالایی است. میوه های خشک معمولی حاوی 38 تا 66 درصد قند هستند و خوردن بیش از حد آنها ممکن است به افزایش وزن و مشکلات مختلف سلامتی کمک کند.

از میوه خشک تزیینی با شکر اضافه شده خودداری کنید. برای اینکه برخی از میوه‌های خشک حتی شیرین‌تر و جذاب‌تر شوند، قبل از خشک شدن با شکر یا شربت اضافه می‌شوند.

میوه خشک تزیینی با شکر افزوده شده نیز به عنوان میوه “آب نبات” شناخته می شوند. قند اضافه شده مکرراً نشان داده شده است که اثرات مضری بر سلامتی دارد، خطر چاقی، بیماری قلبی و حتی سرطان را افزایش می دهد.

برای جلوگیری از میوه های خشک حاوی شکر اضافه شده، خواندن مواد تشکیل دهنده و اطلاعات تغذیه ای موجود در بسته بندی بسیار مهم است.

میوه

برخی از میوه ها را قبل از خشک شدن با شکر یا شربت می پوشانند. همیشه هنگام خرید میوه خشک بسته بندی را بخوانید و از مارک هایی که حاوی شکر افزوده هستند خودداری کنید.

میوه خشک همچنین ممکن است حاوی سولفیت باشد و ممکن است با قارچ و سموم آلوده باشد. برخی از تولیدکنندگان مواد نگهدارنده ای به نام سولفیت را به میوه خشک خود اضافه می کنند.

این باعث می شود میوه خشک جذاب تر به نظر برسد، زیرا میوه را حفظ می کند و از تغییر رنگ آن جلوگیری می کند. این امر عمدتاً در مورد میوه های با رنگ روشن مانند زردآلو و کشمش صدق می کند.

برخی از افراد ممکن است به سولفیت‌ها حساس باشند و ممکن است پس از مصرف آن‌ها دچار گرفتگی معده، بثورات پوستی و حملات آسم شوند.

برای جلوگیری از سولفیت ها، میوه های خشک را به رنگ قهوه ای یا خاکستری انتخاب کنید تا رنگ روشن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *