ما انواع مختلف لامپ هدلایت چهار طرفه خودرو را که اکنون ارائه می‌شوند، از LED گرفته تا لامپ‌های زنون، و مزایای آن‌ها را برای کمک به شما در انتخاب توضیح می‌دهیم.

اگرچه تعداد فزاینده‌ای از خودروهای جدید با چراغ‌های جلو LED (دیود ساطع کننده نور) به فروش می‌رسند و لامپ‌های زنون رایج‌تر می‌شوند، اما بیشتر خودروها در جاده‌های بریتانیا هنوز از لامپ‌های هالوژن سنتی استفاده می‌کنند.

ما به انواع مختلف چراغ‌های جلوی پیشنهادی و اینکه آیا ارزش ارتقاء آن را دارد بررسی می‌کنیم.

چند سالی است که چراغ های عقب ساخته شده از دیودهای ساطع کننده نور متعددی وجود داشته اند.

چراغ‌های LED در روز به طور فزاینده‌ای دیده می‌شوند و چراغ‌های جلو LED اکنون در برخی از مدل‌های رده بالا وارد می‌شوند.

ال ای دی ها صرفاً نیمه هادی هایی هستند که قطعات فرسوده و فرسوده ای ندارند و در تئوری باید در طول عمر خودرو دوام بیاورند.

آنها نه تنها می توانند دیدنی به نظر برسند بلکه دارای مزایای واضحی نیز هستند.

آنها به برق کمتری نسبت به لامپ های هالوژن نیاز دارند، مصرف انرژی خودرو و در نتیجه انتشار CO2 را کاهش می دهند و باتری را تخلیه می کنند.

نور روشنی که آنها تولید می کنند نیز بسیار به نور روز نزدیک تر است، تابش خیره کننده کمتری ایجاد می کند و باعث می شود در ترافیک روبرو، رانندگان را خیره کنند.

با این حال، آنها گران باقی می مانند و از آنجایی که گرمای زیادی تولید نمی کنند، گاهی اوقات مشکلاتی در مورد یخ زدگی لنزهای آنها در زمستان و کاهش بازده نور وجود دارد.

لامپ های تخلیه با شدت بالا (HID) یا «زنون» به جای یک رشته فلزی برای تولید نور، دارای قوس جریان با ولتاژ بالا هستند.

آنها در حال حاضر در خودروهای خانوادگی و معمولی بسیار رایج هستند، چه به عنوان یک آپشن نصب شده در کارخانه یا یک ارتقاء پس از فروش.

به خاطر داشته باشید که، در حالی که کیت های تبدیل زنون را می توان بسیار ارزان خریداری کرد، تنها واحدهای کامل از جمله سیستم های خود تراز و تمیز کننده در بریتانیا قانونی هستند و از یک MoT عبور می کنند.

با این حال، لامپ های زنون طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های هالوژن دارند و ادعا می شود قبل از نیاز به تعویض، 10 سال عمر می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *