بنتونیت سدیم

در این پست می خواهیم در مورد یک ماده بسیار جالب در فرمولاسیون لوازم آرایشی طبیعی یعنی خاک رس بنتونیت صحبت کنیم.

قبل از توضیح عمیق ترکیب بنتونیت سدیم خصوصیات فیزیکی شیمیایی اصلی و خواص آرایشی آن، قصد داریم به طور مختصر به بررسی مختصر خاک رس بپردازیم.

رس به عنوان یک سنگ رسوبی تجزیه شده تعریف می شود که از توده های سیلیکات های آلومینیوم هیدراته، از تجزیه سنگ های حاوی فلدسپات تشکیل شده است.

خاک رس بسته به فلزات و ناخالصی های موجود در آنها رنگ های متفاوتی دارد، از قرمز نارنجی تا سفید در صورت خالص یا شسته شدن. خاک رس یک کلوئید با ذرات بسیار کوچک و سطح صاف در نظر گرفته می شود.

از بین تمام خاک‌های موجود در بازار، خاک رس بنتونیت شاید یکی از آن‌هایی باشد که دارای ویژگی‌های همه‌کاره است، زیرا علاوه بر ارائه خواص حسی و درمانی، ماده‌ای است که به طور گسترده در سطح فنی برای تثبیت و اصلاح ویسکوزیته استفاده می‌شود.

بنتونیت سدیم
مترادف های مختلفی برای خاک رس بنتونیتی وجود دارد که بیشترین مورد استفاده در لوازم آرایشی طبیعی بنتونیت سدیم است. همچنین با نام‌های خاک رس کلوئیدی، رس دنور، ویلکینیت، تایلوریت، خاک رس صابون، صابون معدنی نیز شناخته می‌شود و می‌توان آن را در فهرست‌های مواد با کد افزودنی E-558 یافت. INCI آن بنتونیت است.

قطر ذرات رس کمتر از 0.0039 میلی متر است. از نظر شیمیایی، این یک سیلیکات آلومینا هیدراته است، و این روشی است که می توان آن را در برخی از ترکیبات شیمیایی توصیف کرد.

خاک رس با به دست آوردن انعطاف پذیری زمانی که با آب مخلوط می شود مشخص می شود، خاصیتی که یکی از کاربردهای خاک رس را برای فرمولاسیون ماسک های آرایشی صورت، بدن و مو می کند.

مواد معدنی موجود در خاک رس، فیلوسیلیکات آلومینیوم هیدراته هستند و بسته به اینکه منشاء آن دریایی یا زمینی باشد، حاوی مقادیر متغیری از آهن، منیزیم، فلزات قلیایی، فلزات قلیایی خاکی و سایر کاتیون ها هستند که خواص درمانی به آنها می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *