در اصل، لنت ترمز سرامیکی پارس از آزبست ساخته می شد، ماده ای موثر اما بسیار سمی که گرما را جذب می کند.

با بهره گیری از پیشرفت های تکنولوژی امروز، لنت های ترمز به سه دسته تقسیم می شوند: لنت ترمز ارگانیک، لنت ترمز نیمه فلزی (فلزی) و لنت ترمز سرامیکی.

لنت ترمز ارگانیک

لنت‌های ترمز ارگانیک از مخلوطی از مواد معمولی مانند لاستیک، کربن، شیشه/فایبرگلاس و غیره ساخته شده‌اند که توسط رزین به هم متصل می‌شوند.

این لنت ترمز برای رانندگی روزمره وسایل نقلیه غیر کارآمد مناسب است و با توقف گرمای زیادی تولید نمی کند.

این لنت‌های ترمز اغلب به عنوان غیرآزبست آلی (NAO) شناخته می‌شوند.

لنت ترمز نیمه فلزی (فلزی)

لنت های ترمز نیمه فلزی (یا اغلب به عنوان فقط “فلزی” نامیده می شوند) بین 30 تا 70 درصد فلزات مانند مس، آهن، فولاد یا سایر کامپوزیت ها و اغلب یک روان کننده گرافیت و سایر مواد پرکننده بادوام برای تکمیل ساخت هستند.

لنت های ترمز نیمه فلزی می توانند عملکردهای مختلفی از رانندگی روزانه تا ردیابی عملکرد را انجام دهند

لنت ترمز سرامیکی

لنت های ترمز سرامیکی از یک ترکیب سرامیکی بادوام ساخته شده اند که اغلب با مواد دیگری برای کمک به اعمال اصطکاک و مدیریت گرما تقویت می شود.

قبل از سال 2015، لنت‌های ترمز سرامیکی معمولاً حاوی رزوه‌های مسی برای مدیریت حرارت و افزایش ویژگی‌های عملکرد اصطکاک بودند، اما از آن زمان، آژانس حفاظت از محیط‌زیست خواستار کاهش مواد مسی در لنت‌های ترمز شد و کاهش محتوای مس را به 0.5 درصد الزامی کرد. وزن، تا سال 2025.

در حالی که لنت های ترمز سرامیکی معمولاً با قیمت بالاتری فروخته می شوند، لنت ترمزهای سرامیکی در مقایسه با لنت ترمز نیمه فلزی بسیار کم صدا هستند و با فرسودگی و عملکرد ثابت در طیف وسیع تری از دما و شرایط رانندگی، گرد و غبار کمتری تولید می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *