کود

کود مرغی خشک معمولاً در پاییز هنگام حفر باغ به خاک ریخته می شود و از آن کود مرغی مایع تولید می کنند. کود خشک به نسبت 0.5-1 کیلوگرم به ازای هر متر مربع خاک مرطوب شده و به خاک اضافه می شود.

افزودن کمپوست، ماسه و خاکستر چوب به کود مرغی مایع مفید خواهد بود. این به جلوگیری از مصرف بیش از حد مواد معدنی در یک مکان و کمبود در سایر نقاط کمک می کند. مخلوط را به طور مساوی روی تخت ها پخش کنید، خاک را صاف کنید و تا بهار بگذارید.

کود مرغی گرانول مزایای زیادی دارد:

  • برای مدت طولانی بدون از دست دادن کیفیت مفید خود ذخیره می شود.
  • هیچ بوی نامطبوعی وجود ندارد.
  • گرانول‌های فشرده و فشرده هنگام تماس با آب اندازه آنها افزایش می‌یابد.
  • خطر ابتلای گیاهان به بیماری ها و آفات وجود ندارد.
  • بذر علف های هرز وجود ندارد.
  • پس از باز شدن بسته بندی تا شش ماه خواص خود را حفظ می کند.

بستر گرانول به میزان 100 تا 300 گرم در هر متر مربع خاک مصرف می شود. مهم است که گرانول ها با گیاهان یا دانه ها تماس نداشته باشند. نیتروژن موجود در کود دانه ای به سرعت به خاک معدنی تبدیل می شود. بنابراین، برای جلوگیری از شستن آن، تهیه آن در پاییز توصیه نمی شود.

کود

خریداری شده در یک فروشگاه تخصصی، کود مرغی مایع بسیار گران است، با این حال، در نهایت، خرید به طور کامل خود را توجیه می کند. هنگام خرید، بهتر است بستر خشک را ترجیح دهید.

پس از همه، با ذخیره سازی نامناسب، نیتروژن به آمونیاک تبدیل می شود. اگر جوجه ها را در مزرعه نگهداری کنید، کود عالی به شما داده می شود. علاوه بر بستر، می توانید از ملافه هم استفاده کنید که خیلی ها به سادگی آن را دور می اندازند.

محتوای بستر در بستر خیلی زیاد نیست، بنابراین می توان آن را بدون خطر در اطراف درختان و درختچه ها پراکنده کرد. مزیت دیگر استفاده از بستر پرندگان مالچ پاشی خاک است.

بستر از کاه خرد شده یا ذغال سنگ نارس خشک با لایه ای 30 سانتی متری تهیه می شود و با تجمع بستر به آن اضافه می شود. وقتی ارتفاع بستر به نیم متر رسید قابل تعویض است.

بستر با کود دامی تحت تأثیر رطوبت، حشرات و نور خورشید به کمپوست تبدیل می شود و مواد مغذی به تدریج به خاک نفوذ می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *