بازی در رشد عاطفی کودک حیاتی است اگرچه هر کودکی الگوهای بازی متفاوتی دارد، اما کودکان 2 تا 6 ساله معمولاً به سمت آن کشیده می شوند.

درست مانند بزرگسالان، کودکان هر روز الگوهای فکری متفاوتی دارند، با این حال شباهت های زیادی در مورد اینکه چرا کودکان علاقه خود را به بازی با اسباب بازی از دست می دهند، وجود دارد.

اسباب بازی سگهای نگهبان جدید با طراحی خاص و هدف خاصی ساخته می شوند.

وقتی کودک شما از این هدف خسته شد، اسباب بازی دیگر برای او جذابیتی ندارد.

هنگامی که هدف اسباب بازی تمام شد، ممکن است کودک دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشته باشد یا حتی از تخیل خود برای بازی با آن استفاده کند.

بچه ها خیلی سریع از اسباب بازی های خود خسته می شوند و دلایل زیادی وجود دارد.

نگران نباشید زیرا در زیر راه حل هایی آورده شده است که به شما کمک می کند زمان بازی کودکان خود را لذت بخش تر کنید.

  • تحریک بیش از حد . اگر فرزندان شما اسباب‌بازی‌های زیادی داشته باشند، می‌تواند آنها را غرق کند و باعث شود اسباب‌بازی‌های دیگر را ببندند. سعی کنید برخی از اسباب بازی های خود را تمیز کنید یا هر چند وقت یکبار تعدادی از آنها را بچرخانید.
  • رشد کودک سریع است . کودکان با سرعت زیادی رشد می کنند. مغز آنها نیز به سرعت رشد می کند. زمانی که آنها به کودکی تبدیل می شوند، مغز آنها به 80 درصد از حجم بزرگسالی خود رسیده است. به دلیل این رشد سریع، آنها می توانند در عرض چند روز از اسباب بازی های خاصی خسته شوند، اما سعی کنید به این به عنوان یک نشانه خوب نگاه کنید. برای اینکه علاقه‌شان به اسباب‌بازی‌هایشان را از دست ندهند، آن‌ها را در یک زمان بچرخانید.
  • اسباب بازی ها برای سن خود نامناسب هستند . سن فرزندان شما عامل اصلی لذت بردن آنها از بازی با یک اسباب بازی خاص است. هنگام خرید اسباب بازی، به محدوده سنی پیشنهادی سازنده، رشد شناختی فرزندانتان و اینکه آیا آنها از قبل مهارت های لازم برای بازی با آن را دارند، نگاهی بیندازید. به عنوان مثال، اگر کودک شما هنوز با گرفتن اشیا دست و پنجه نرم می کند، ممکن است مجبور شوید در سنین بالاتر به کودک خود برخی از عناصر سازنده بدهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *