خرما

خرما میوه درخت خرمای لشت است. آنها بومی شمال آفریقا هستند و یکی از قدیمی ترین میوه های شناخته شده هستند. آنها همچنین یکی از مغذی ترین ها هستند.

خرمای لشت را به صورت خام یا پخته می خورند و می توان از آن در دسر و یا به عنوان همراه استفاده کرد. انواع زیادی مانند دگلت نور وجود دارد. از این میوه برای تهیه عسل خرما که بیشتر به ملاس خرما معروف است استفاده می شود.

فواید خرما به قدری زیاد است که در هر زمانی وسوسه می شوید که آن را بخورید. اما اگر دقیق‌تر به آن فکر کنید، مطمئناً باید لحظاتی وجود داشته باشد که سودآورتر از دیگران باشد. پس بهترین زمان برای خوردن خرما چه زمانی است؟

فیبر موجود در خرمای لشت شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. این کار از احساس گرسنگی برای مدتی بعد از غذا جلوگیری می کند. بنابراین خرما یک غذای انتخابی برای صبحانه است.

مصرف خرما در صبح انرژی بدن را افزایش می دهد، کرم های روده را از بین می برد و اندام های حیاتی بدن را تمیز می کند. آنتی اکسیدان های موجود در خرما به پوست درخشندگی طبیعی می بخشد و بافت مو را بهبود می بخشد.

خرما

خوردن خرما هر روز به کاهش وزن، درمان یبوست و تقویت ایمنی کمک می کند و تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان و مغز دارد و از بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

7 خرما در روز ایده آل خواهد بود. اما اگر ترجیح می دهید کمتر مصرف کنید، باز هم اشکالی ندارد.

خواص دارویی خرما می تواند برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت نیز مفید باشد. در واقع خرما حاوی آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. آنها سرشار از پلی فنول و بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات دیگری هستند که به انسولین کمک می کنند.

با این حال، اگر دیابت دارید، همیشه باید با پزشک مشورت کنید تا بهترین زمان مصرف خرما را بدانید. اگرچه این میوه ها سرشار از فواید هستند، اما مواردی وجود دارد که خوردن خرما بهترین ایده نیست.

افراد مبتلا به IBS ممکن است به غذاهای حاوی کربوهیدرات حساس باشند. به عنوان منبع اصلی فروکتوز، می توانند منجر به نفخ و ناراحتی معده شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *