خرما

خرمای نخل سبز نه تنها خوشمزه است، بلکه مفید است. چرا باید از آنها استفاده کرد و خوردن خرما برای چه بیماری هایی مفید است.

خرمای نخل سبز میوه های بسیار خوشمزه و مفیدی است. بی جهت نیست که هنوز در کشورهای عربی به آنها «نان صحرا» می گویند. می توانید به راحتی از خرما در آشپزی استفاده کنید، آن را به دسر اضافه کنید، تنقلات درست کنید یا فقط با شیر میل کنید.

اما در کنار سایر موارد، خرمای نخل سبز برای بدن ما نیز مفید است. مزیت آنها این است که خواص درمانی خود را به صورت خشک کاملاً حفظ می کنند.

دو سوم خرمای نخل سبز را کربوهیدرات تشکیل می دهد، تقریباً آب در این میوه ها وجود ندارد، 2.5 درصد آن را چربی و حدود 2 درصد خرما را پروتئین های ارزشمند تشکیل می دهند.

ترکیب ویتامین و مواد معدنی میوه خرمای نخل سبز نیز غنی است، حاوی ویتامین های A، B ، C، E، K، مواد معدنی: پتاسیم، کلسیم، سدیم، فسفر، منگنز، مس، سلنیوم، روی است. آهن و همچنین پکتین ها و فیبرهای غذایی.

خرمای نخل سبز خشک به تقویت سیستم قلبی عروقی، افزایش سیستم دفاعی بدن و عادی سازی تعادل اسیدی و قلیایی کمک می کند. خوردن خرما به بهبودی سریع‌تر پس از بیماری‌های جدی کمک می‌کند، در صورت کم‌خونی، حال بدن را بهبود می‌بخشد و ریه‌ها را از خلط پاک می‌کند.

خرما

استفاده از خرما برای سلامتی در مواقع خستگی، خستگی روحی، کم خونی، آسیب و التهاب مجاری تنفسی از جمله اختلالات سیستم عصبی توصیه می شود. جوشانده ها، دم کرده ها و پودرهای مختلف تهیه شده از خرما به درمان میگرن، کم خونی، سرطان و یبوست کمک می کند.

با وجود تمام فواید خرما، گروه های خاصی از مردم وجود دارند که باید استفاده از آن را محدود کنند. اینها شامل بیماران مبتلا به دیابت، زخم معده، آلرژی و بیماری های مختلف کلیوی است. عدم تحمل فروکتوز یک منع مصرف مطلق برای استفاده از آنها است.

در صورت مصرف همزمان خرما و مرکبات، عواقب نامطلوبی ممکن است. همچنین به دلیل داشتن قند زیاد، نباید از خوردن خرما غافل شوید. هنجار روزانه بیش از 10 قطعه نیست. و برای افرادی که چاق هستند، این دوز باید کاهش یابد.

پس از خرما، پلاک روی دندان باقی می ماند که می تواند منجر به ایجاد پوسیدگی شود. بنابراین لازم است پس از استفاده از آنها مسواک بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *