ادویه

ادویه ترشی مخلوط در برابر غذاهای چرب سپر می شوند. اگر می خواهید خود را از تشدید کننده چربی های یک بستنی «فول اضافی» نجات دهید، کمی دارچین به این وسوسه اضافه کنید.

اگر واقعاً می خواهید یک غذای بسیار چرب را با سس یا خامه میل کنید، فلفل یا مقداری ادویه دیگر به مقدار کافی اضافه کنید.

این همان چیزی است که محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا توصیه می کنند که کشف کردند ترکیبی از ادویه های غنی از آنتی اکسیدان می تواند استرس ناشی از غذاهای پرچرب را بر قلب کاهش دهد.

هر بار که ما غذا می خوریم، بدن ما از کالری به دست آمده از کربوهیدرات ها برای انرژی استفاده می کند در حالی که کالری اضافی را به تری گلیسیرید تبدیل می کند که برای استفاده بعدی در سلول های چربی ذخیره می شود.

غذاهای چرب = تری گلیسیرید در خون. به گفته پروفسور شیلا وست، سرپرست این مطالعه جدید که در مجله علمی “ژورنال تغذیه” منتشر شده است، “وقتی یک وعده غذایی پرچرب مصرف می کنیم، در نهایت با سطوح بالای تری گلیسیرید در خون مواجه می شویم.

ادویه

اگر این اغلب اتفاق بیفتد و سطح تری گلیسیرید در بدن افزایش یابد، خطر بیماری قلبی افزایش می یابد. ما دریافتیم که افزودن ادویه به غذاهای پرچرب در مقایسه با یک وعده غذایی پرچرب بدون چاشنی، سطح تری گلیسیرید را حدود 30 درصد کاهش می دهد.

پروفسور و همکارانش در دو روز مختلف غذا تهیه کردند که شش مرد 30 تا 65 ساله آن را امتحان کردند. داوطلبان اضافه وزن داشتند اما در غیر این صورت سالم بودند.

آزمایش فلفلی در روز اول، محققان دو قاشق غذاخوری از ادویه را به هر وعده غذایی اضافه کردند که شامل مرغ کاری، نان گیاهی و بیسکویت دارچینی بود. در روز دوم غذای مربوطه را تهیه کردند که حاوی ادویه نبود. دریافت می کردند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *