چرم

پوست بز شاید رایج ترین چرم عجیب و غریب در روسیه باشد. احتمالاً به این دلیل که بزها بر خلاف مارها یا کروکودیل ها در اینجا همه جا حاضر هستند.

اما با این وجود، این یک ماده نسبتا کمیاب است و شما می توانید آن را بیشتر در نمایشگاه ها ببینید تا در ویترین فروشگاه های ما. اگرچه کیف و دستکش بز بعید است کسی را شگفت زده کند.

همه می دانند که پوستی که از پوست هر حیوانی ساخته می شود با فرآوری شیمیایی یا مکانیکی تولید می شود. چرم اصل “نفس می کشد” و رطوبت را جذب می کند. بدن انسان را در هوای سرد گرم نگه می دارد و در هوای گرم در بیرون راحت نگه می دارد. فواید چرم از دیرباز برای همه شناخته شده است و شکی نیست.

به گفته کارشناسان، 65 درصد از محصولات چرمی از پوست گاو (گاو) و حدود 9 درصد آن را پوست بز تشکیل می دهند. اما استفاده از پوست بز برای تولید محصولات بهتر از سایر انواع پوست گاو است. در اینجا در مورد اینکه چرا کیف های پوست بز در مقایسه با سایر کیف های چرمی بهتر هستند صحبت خواهیم کرد.

پوست بز را به سختی می توان 100٪ عجیب و غریب نامید، بیشتر احتمال دارد که به انواع چرم سنتی برگردد، اما به دلیل نادر بودن آن در بازار، اغلب به عنوان عجیب و غریب طبقه بندی می شود.

چرم

چگونه از سایر پوست گاو متمایز می شود؟ چرم بز استحکام و مقاومت در برابر پارگی بیشتری نسبت به چرم گاوی دارد. علاوه بر این، دوام و ضد آب بیشتری دارد. گرم، تنفس و پوشیدن آن بسیار راحت است.

چرم بز که به آن چرم مراکشی (Saffiano) نیز می گویند، به دلیل نرمی و سبکی و همچنین “سبکی بودن” ظاهرش شناخته شده است. این یکی از الاستیک ترین چرم ها و به طور طبیعی مقاوم در برابر آب است.

پوست بز آنقدر کیفیت خارق‌العاده دارد که وقتی یک کیف چرمی از پوست بزی به همراه می‌آورید، مثل یک دستکش جیر یا شلوار جین می‌شود. به دلیل خاصیت ارتجاعی شگفت انگیزی که دارد، با حرکات بدن شما حرکت می کند.

محصولات و مراقبت از چرم بز
امروزه بسیاری از برندهای بزرگ از پوست بز برای ساخت کیف و سایر لوازم جانبی خود استفاده می کنند. با توجه به اینکه چرم پوست بز بسیار نرم و منعطف است، اما در عین حال کاملاً بادوام و مقاوم در برابر سایش است، این ویژگی ها این فرصت را به کیف چرم می دهد تا ویژگی های مصرف کننده عالی داشته باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، پوست بز ضد آب است، که آن را به یک ماده مفید برای بسیاری از محصولات تبدیل می کند. در زمان های قدیم، حتی در ساخت پوسته های شراب سنتی – ظروف مخصوص برای نگهداری و حمل شراب، به نام “بوتا کیسه” استفاده می شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *