هنگامی که لوله ها در دمای بسیار بالاتر یا بسیار کمتر از دمای محیط کار می کنند، زمانی که لوله تلاش می کند خود را با دمای هوای اطراف تنظیم کند، انتقال حرارت رخ می دهد.

این بدان معنی است که یک لوله داغ می تواند افزایش نامطلوب دما را ایجاد کند و بالعکس – یک لوله سرد می تواند به طور غیر ضروری یک اتاق را خنک کند.

علاوه بر جلوگیری از آسیب به ساختمان یا لوله، عایق کاری بسیار رایج بر روی لوله ها برای افزایش بهره وری انرژی ساختمان است.

جنبه های منفی انتقال حرارت از لوله ها نه تنها شامل ناراحتی، بلکه افزایش میزان انرژی لازم برای بازگرداندن ساختمان و لوله به دمای دلخواه مربوطه است.

فوم لوله نیوپایپ را می توان در قسمت بیرونی لوله ها قرار داد تا از انتقال حرارت جلوگیری کند و بهره وری انرژی را به شدت بهبود بخشد.

وقتی لوله‌ها به اندازه‌ای سرد یا گرم هستند که به فردی که در تماس با سطح لوله است آسیب وارد کند، برای تنظیم دمای بیرونی تا حدی که برای لمس آن مطمئن باشد، عایق لازم است.

بسته به درجه حرارت لوله، ضخامت عایق برای رسیدن به این تأثیر متفاوت خواهد بود.

آخرین کاربرد عایق لوله، تنظیم سطح سر و صدای لوله هایی است که از داخل ساختمان عبور می کنند.

ماهیت رسانایی لوله‌ها باعث می‌شود که آن‌ها به‌طور خاص و گاهی اوقات به‌طور نامطلوب، در انتقال صدا از یک قسمت از ساختمان به قسمت دیگر مهارت داشته باشند.

مثال‌ها می‌تواند شامل فاضلاب یا صدای مکانیکی از هر دو انتهای لوله باشد.

در این مورد، از عایق صوتی برای عایق کاری لوله و خنثی کردن هرگونه صدایی که ممکن است از سطح به داخل اتاق خارج شود، استفاده می شود.

این عایق همچنین به عنوان یک بافر برای جلوگیری از هرگونه ارتعاش صوتی از لوله به سطح دیگری مانند دیوار یا کف عمل می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *