در نهایت، پس از آزمون و خطاهای زیادی که توسط شرکت های بزرگ در سراسر جهان انجام شد، در حدود دهه 1990، آنها به ترکیبی از مواد رسیدند که این مشکل را حل کرد.

“روش جادویی جدید آنها استفاده از مواد سرامیکی بود.”

بر اساس مطالعات، لنت ترمز سرامیکی سمند در هنگام ترمزگیری عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دادند، صدای بسیار کمی تولید می کردند که فرکانس بسیار پایینی داشت که خارج از محدوده شنوایی انسان است و علاوه بر این دارای مزایای شیمیایی و فنی دیگری بود که همگی مزیت این فناوری بود.

به عنوان مثال لنت های سرامیکی ذرات گرد و غبار تولید نمی کردند و بنابراین تایرهای خودرو تمیزتر و بادوام تر بودند.

یکی دیگر از مزیت های لنت های سرامیکی مقرون به صرفه بودن آنهاست، زیرا در برابر پیری مقاوم تر هستند و مدت زمان بیشتری کار می کنند.

تمام موارد فوق تنها در صورتی صادق است که لنت ترمزها لنت سرامیکی واقعی باشند و خلوص مواد به کار رفته در آنها برابر با استانداردهای تعیین شده جهانی باشد.

اگر مواد یا خلوص آنها دستکاری یا اصلاح شود، لنت های ترمز متفاوت خواهند بود.

این لنت ها با نام هایی مانند Organic یا NAO عرضه می شوند که به این معنی است که از نظر فناوری کاملاً متفاوت هستند و کیفیت و دقت لنت ترمزهای سرامیکی واقعی را ندارند.

پس از اصلاحات کلی در ترکیب مواد ترمز و پیدایش لنت های سرامیکی، نوبت به اصلاح ساختار فیزیکی آنها رسید و در طراحی صنعتی این قطعه اصول مهندسی بیشتری در نظر گرفته شد تا در نهایت به استانداردهای لازم دست یافت.

لنت ترمز ELIG اولین لنت سرامیکی خارجی در ایران است که مطابق با استانداردهای تولید و بدون آزبست ساخته شده است.

نمونه های گرفته شده از شرکت سازنده پس از آزمایش های فنی متعدد با توجه به شرایط آب و هوایی ایران (چهار فصل) در نهایت تایید شده است.

لازم به ذکر است در آزمایش های انجام شده شرایط جاده های ایران به خوبی بررسی شده و این محصول هم اکنون به عنوان محصولی با کیفیت در کشورمان توزیع می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *