یکی از معروف ترین فرش های ایرانی در سراسر جهان از شهر تبریز در شمال غربی ایران می آید.

این فرش‌های مجلل، ظریف و عمدتاً ابریشمی به دلیل نقش‌ها و سبک‌های ایرانی دقیق و ظریف خود شناخته می‌شوند.

فرش 9 متری سورنا عمدتاً به قدری نازک هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان نقاشی نیز به دیوار آویزان کرد. و این چیزی است که سبک آنها نیز اجازه می دهد.

این امر عمدتاً در فرش‌های طراحی و ساخته شده در شهر تبریز است که سبک‌های واقعی‌تر و متنوع‌تری از قالی‌ها مانند چهره افراد را روی فرش‌ها می‌بینیم و به دلیل پارچه‌های مورد استفاده که عمدتاً ابریشم هستند، جزئیات بیشتری را می‌دهند.

طراحی های دقیق و سپس استفاده از فرش تبریز به عنوان بسیار مجلل و شیک برای هدیه دادن، اتفاقی که همیشه در طول تاریخ رخ داده است و در وهله اول یکی از دلایل محبوبیت فرش ایرانی در جهان است.

هرچه از شهر تبریز و حومه آن به سمت مرکز ایران حرکت می کنیم، هنر قالی بافی به همان شدت ادامه می یابد، اما بافت و متریال استفاده شده متفاوت می شود.

شهر زیبای اردبیل با کوه ها و بشقاب هایش همیشه امکان پرورش دام را داده است.

و در مورد تهیه مواد مناسب برای قالی بافی، پشم مناسب است.

اگرچه قالی‌ها و قالی‌هایی هستند که صرفاً از پشم ساخته می‌شوند، اما در بیشتر شهرها از این پس در معرفی ما از پشم و ابریشم با هم استفاده می‌شود.

فقط میزان استفاده از یک مورد ممکن است از یک مکان به مکان دیگر متفاوت باشد.

شهر اردبیل به بسیاری از چیزها معروف است، همچنین به تولید برخی از معروف ترین فرش های ایرانی در تاریخ شهرت دارد که برخی از آنها در موزه های هنری مانند موزه وین نگهداری می شوند.

شهر باستانی و تاریخی اصفهان با بناهای تاریخی و کاخ های قدیمی بسیار بیشتر و بیشتر در قلب ایران قرار دارد.

این شهر در طول تاریخ همواره یکی از شهرهای مهم ایران بوده و در تاریخ بسیار طولانی خود خانه هنرمندان بسیاری شده و هنر خود را به نمایش گذاشته است که قالی بافی یکی از آنهاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *