شامپو بدن صحت

تاریخچه چیزی که ما به آن شامپو بدن صحت می گوییم داستانی است که به کمتر از یک قرن پیش می رسد، اما منشا شستن موهای ما هزاران سال قدمت دارد، یا تا زمانی که مو برای شستن داشته باشیم.
تا زمانی که علم مدرن این فرآیند را زیر میکروسکوپ قرار نداد، مو با اختراعات مختلف با استفاده از مواد موجود، حیوانی، گیاهی و معدنی در دسترس بود. با تکامل شامپو همراه باشید.

4000 قبل از میلاد روال‌های آرایشی از حمام‌ها گرفته تا آرایش مو، مختص رده‌های بالای جامعه است.

3000 قبل از میلاد این باور رایج می شود که آراستگی و زینت انسان را از سایر حیوانات جدا می کند.

دادگاه های بابلی شامل چندین حمام کامل با آب تمیز و روان است. صابون ساخته شده از چربی های حیوانی جوشانده شده با خاکستر در کوزه های سفالی ذخیره می شود.

شامپو بدن صحت

1500 قبل از میلاد آرایشگران مصری گیاهانی مانند گل نیلوفر آبی را برای روغن‌های ضروری برداشت می‌کنند و روغن‌های حیوانی و گیاهی را با نمک‌های قلیایی ترکیب می‌کنند تا ماده‌ای صابون‌مانند برای درمان پوست و شستشو ایجاد کنند.

قرون وسطی در اروپا بر پاکی روح بر پاکیزگی ظاهر تأکید می شود. در ژاپن، حمام کردن روزانه به یک رسم رایج تبدیل شده است. در ایسلند، استخرهایی که با آب چشمه‌های آب گرم گرم می‌شوند، محل تجمع محبوب در عصرهای شنبه هستند.

800 ق در حلب، سوریه، صابون از ترکیب روغن زیتون، روغن خلیج شیرین، آب و لیمو، تهیه می‌شود، سپس حرارت داده می‌شود، خنک می‌شود، بریده می‌شود و به مدت هفت ماه کهنه می‌شود.

1100 ق. صلیبی های اروپایی با کاروان هایی در امتداد جاده ابریشم پر از صابون حلب روبرو می شوند، مقادیر زیادی را به خانه می آورند و شروع به کشف راه هایی برای ایجاد آن می کنند.

1200 ق. صابون سازی اروپایی با ورود صابون سازان مسلمان به اسپانیا و ایتالیا گسترش یافت. شهر ایتالیایی کاستیل در میان خانه‌های سلطنتی اسپانیا و اروپا به شهرت رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *