صابون

صابون قارچ پوستی می تواند برای پوست شما، به خصوص پوست صورت شما مضر باشد. بسته به محصولی که استفاده می کنید، روتین روزانه شستشوی صورت شما ممکن است چیزهایی را که پوست شما برای سالم بودن نیاز دارد از بین ببرد.

صابون قارچ پوستی و انواع دیگر پاک کننده های صورت برای از بین بردن کثیفی و چربی از روی پوست طراحی شده اند. آنها این کار را با مواد شیمیایی به نام سورفکتانت انجام می دهند که:

گرد و خاک و روغن را بپوشانید و حل کنید تا آب راحت تر آنها را بشویید.

حذف سلول های مرده پوست از اپیدرم.

پروتئین های سالم را بیش از حد هیدراته کنید و با آب اضافی متورم کنید.

این تورم به مواد صابون اجازه می دهد تا راحت تر به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند. این ممکن است برای “تمیز کردن عمیق” مطلوب به نظر برسد، اما منجر به مشکلاتی می شود.

سورفکتانت ها به عنوان شوینده، مرطوب کننده، عامل کف کننده، حالت دهنده و امولسیفایر عمل می کنند. آنها در صابون ها، پاک کننده های صورت، لوسیون ها، عطرها، شامپوها و بسیاری از محصولات دیگر مو و بدن وجود دارند.

صابون

صابون در ابتدا توانست در قرن هفدهم برای جمعیت گسترده اروپا جذابیت داشته باشد و از آن زمان سنت حفظ بهداشت فردی بالا تنها رشد ثابتی را تجربه کرد.

پیشرفت‌های فناوری و علم باعث شد صابون‌ها در تمیز کردن مفیدتر شوند و با گذشت زمان کاربردهای دارویی بیشتری دریافت کردند.

متأسفانه ورود صابون‌ها و مواد شوینده به‌شدت صنعتی و تولید انبوه، مواد ناسالم زیادی را وارد صابون‌ها کرد که می‌تواند باعث تحریک پوست و سایر اثرات مضر بر بدن انسان شود.

از آنجایی که عصر محصولات دوستدار محیط زیست و طبیعی در سراسر جهان در حال فراگیری است، بسیاری از تولیدکنندگان بین المللی صابون های جامد و مایع تلاش می کنند تا تولید خود را به سمتی سوق دهند که تمامی مشتریان مدرنی را که خواهان محصولات ایمن، زیست تخریب پذیر و ارزان هستند، راضی کند.

صابون‌ها با استفاده پزشکی مفید، توانایی تمیز کردن لباس‌ها و ضدعفونی کردن محیط اطرافمان از باکتری‌های مضر و کثیفی، یکی از مفیدترین و اساسی‌ترین ابزار بهداشتی است که بشر تا کنون ساخته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *