قارچ

نقش قارچ دنبلان در زنجیره غذایی بسیار مهم است. احتمالاً با قارچ ها به عنوان قارچ روی پیتزا یا کپک روی نان آشنا هستید.

در آشپزخانه شما، قارچ ها فقط مواد خوشمزه یا ماده ای هستند که باقی مانده های شما را خراب می کنند.

در یک اکوسیستم، قارچ ها نقش تجزیه کننده ها را بازی می کنند، آنها مواد آلی مرده را می شکنند و مواد مغذی حیاتی را به خاک برمی گردانند.

بدون قارچ، مواد مغذی در یک اکوسیستم چرخه نمی‌زنند و باعث از هم گسیختگی کل زنجیره غذایی می‌شوند.

زنجیره غذایی با تولیدکنندگان اولیه مانند گیاهان سبز آغاز می شود که انرژی را از خورشید دریافت می کنند و از طریق فتوسنتز به غذا تبدیل می کنند.

مصرف کنندگان اولیه یا گیاهخواران گیاهان را می خورند، مصرف کنندگان ثانویه مصرف کنندگان اولیه را می خورند و حتی مصرف کنندگان سوم یا چهارم وارد زنجیره غذایی می شوند.

قارچ

در انتهای زنجیره، قارچ‌ها و سایر تجزیه‌کننده‌ها با مصرف گیاهان یا حیوانات مرده از مواد زائد موجود در زنجیره غذایی مراقبت می‌کنند.

تجزیه کننده ها چرخه زنجیره غذایی را کامل می کنند و زمانی که مواد مغذی به خاک باز می گردند، یک زنجیره غذایی جدید آغاز می شود.

قارچ ها گیاه نیستند، در حالی که بیشتر قارچ ها شبیه گیاهان هستند، کلروفیل ندارند و نمی توانند غذای خود را از طریق فتوسنتز بسازند.

انواع قارچ‌ها از قارچ‌ها تا قارچ‌ها یا کپک‌ها تا کپک‌ها را شامل می‌شود و حتی می‌توانند روابط همزیستی مانند گلسنگ‌ها را که ترکیبی از قارچ‌ها و جلبک‌ها یا سیانوباکتری‌ها هستند، ایجاد کنند.

قارچ ها با ساختن هاگ ها، که توسط آب، باد و حتی حیوانات پخش می شوند، تکثیر می شوند. بازیافت مواد مغذی در زنجیره‌های غذایی، قارچ‌ها به‌عنوان تجزیه‌کننده عمل می‌کنند.

این نوع قارچ ها که ساپروتروف‌ها نیز نامیده می‌شوند که مواد مغذی را در یک اکوسیستم بازیافت می‌کنند. بدون قارچ، کف جنگل با بقایای گیاهی و لاشه حیوانات پوشیده می شود.

به طور مشابه، سایر اکوسیستم ها دارای مقدار زیادی زباله خواهند بود. قارچ ها اجزای گیاهی مانند لیگنین و سلولز را تجزیه می کنند، بنابراین در اکوسیستم های چوبی اهمیت ویژه ای دارند.

آنها همچنین زباله های سطحی را تجزیه می کنند و نیتروژن را به شکل نیترات آمونیوم به خاک باز می گردانند، ماده غذایی که گیاهان برای بقا به آن نیاز دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *