قارچ

بدون روابط همزیستی قارچ دنبلان سیاه مواد مغذی موجود در خاک مصرف می شود و گیاهان غذا نخواهند داشت و نمی توانند زنده بمانند.

اگر گیاهان زنده نمانند، حیواناتی که برای غذا به گیاهان وابسته هستند نیز آسیب می بینند و کل زنجیره غذایی از بین می رود.

از آنجایی که انتقال مواد مغذی از قارچ ها به خاک جزء جدایی ناپذیر زنجیره غذایی است، برخی از موجودات زنده با قارچ ها متحد می شوند تا روابط همزیستی ایجاد کنند.

برای مثال میکوریزا یک رابطه همزیستی است که در آن قارچ ها در ریشه گیاهان زندگی می کنند. این گیاه به قارچ ها کربوهیدرات می دهد و قارچ ها در عوض مواد مغذی مانند فسفر را به گیاه منتقل می کنند.

در حالی که بیشتر قارچ‌ها به عملکرد اکوسیستم کمک می‌کنند و به زنجیره غذایی کمک می‌کنند، برخی از قارچ‌ها مضر هستند و محصولات کشاورزی یا دیگر گیاهان را از بین می‌برند.

قارچ

قارچ ها می توانند روی پوست درخت پخش شوند و مواد گیاهی را از بین ببرند. همانطور که مناطق زیادی از بافت مرده روی درخت پخش می شود، عرضه مواد مغذی قطع می شود و درخت می میرد.

هنوز قارچ های دیگر سمومی تولید می کنند که برای حیوانات از جمله انسان کشنده است.قارچ ها نقش مهمی در چرخه انرژی در داخل و بین اکوسیستم ها دارند.

قارچ ها در محیط های خشکی، دریایی و آب شیرین یافت می شوند و بخشی از جامعه متنوعی از “تجزیه کننده ها” هستند که گیاهان و حیوانات مرده را تجزیه می کنند.

جدای از قارچ ها، این جامعه شامل باکتری ها، بی مهرگان ریز مانند نماتدها و بی مهرگان بزرگتر مانند حلزون ها، سوسک ها و کرم های خاکی است.

قارچ‌ها مواد آلی را به شکل‌هایی تبدیل می‌کنند که می‌توانند توسط سایر تجزیه‌کننده‌ها مورد استفاده قرار گیرند و به غذای گیاهان تبدیل می‌شوند.

قارچ ها در هر جایی که رطوبت وجود دارد زندگی می کنند. آنها را می توان به صورت موجودات تک سلولی، مانند مخمر، که با چشم غیرمسلح نامرئی هستند.

به عنوان موجودات چند سلولی، مانند قارچ، که از رشته های سلولی به نام “هیف” ساخته شده اند، یافت.

قارچ ها به قدری گسترده و متعدد هستند که بخش بزرگی از زیست توده را در هر اکوسیستم مشخصی تشکیل می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *