رب

رب گوجه ساندیسی از گوجه فرنگی قرمز تازه تهیه می شود. گوجه فرنگی: آنها پوست کنده می شوند، دانه ها دانه می شوند، پاک می شوند و تحت حرارت قرار می گیرند.

توده گوجه فرنگی تا زمانی که بسیار غلیظ شود می جوشانند: در طول پخت و پز، آب تبخیر می شود و غلظت مواد خشک افزایش می یابد  آنها باید حداقل 25٪ و در رب گوجه فرنگی با کیفیت بالا حدود 45٪ باشند.

انواع و ترکیبات رب گوجه فرنگی

در حال حاضر دو نوع رب گوجه ساندیسی به فروش می رسد. ماکارونی بدون نمک در قوطی های شیشه ای یا فلزی به فروش می رسد و در بشکه نمک به فروش می رسد اما نباید بیش از 10 درصد نمک داشته باشد.

رنگ خمیر یکنواخت فوق العاده قرمز، نارنجی قرمز یا زرشکی، قوام ضخیم؛ بالاترین درجه یک رنگ است، اما خمیر ممکن است ریزتر باشد. محصول درجه 1 معمولاً به رنگ قهوه ای یا قهوه ای است.

اما می تواند قرمز و قرمز تیره ، کمی مایل به زرد باشد. در چنین خمیری گاهی اوقات دانه ها و پوست یافت می شود.

انواع مختلف پاستا طعم متفاوتی دارند، اما نباید طعم تلخ یا سوخته ای داشته باشد. رب گوجه‌فرنگی گران‌تر از انواع دیگر است، به سرعت برداشت و پردازش می‌شود.

رب

رب گوجه فرنگی واقعی محصولی است که چیزی اضافه نمی کند: گوجه فرنگی تازه حاوی مقدار زیادی مواد مفید و مغذی است از این نظر آنها از بسیاری از سبزیجات و میوه ها جلوتر هستند.

رب گوجه فرنگی چربی ندارد. پروتئین و کربوهیدرات کافی از جمله قندهای طبیعی، اسیدهای آلی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف کنید.

ترکیب ویتامین ها: بتاکاروتن، 6 ویتامین B، ویتامین های A، C، E، H. عناصر ماکرو و ریز: پتاسیم. گوجه فرنگی از نظر آنها بسیار غنی است، کلر، فسفر، منیزیم، گوگرد، کلسیم، سدیم، آهن، روی، منگنز، مس، مولیبدن، کبالت، ید. در جایی که محتوای کالری رب گوجه فرنگی کم است. حدود 100 کیلو کالری.

مزیت اصلی گوجه فرنگی تازه و همچنین رب گوجه فرنگی خوب، محتوای بالای لیکوپن است – یک ماده طبیعی قدرتمند که می تواند در برابر وحشتناک ترین بیماری ها مقاومت کند.

بدن انسان نیاز زیادی به لیکوپن دارد: استرس اکسیداتیو در سلول ها را کاهش می دهد و در نتیجه از ایجاد تصلب شرایین جلوگیری می کند، از DNA محافظت می کند و از ظهور نئوپلاسم های بدخیم جلوگیری می کند.

وجود دائمی لیکوپن در رژیم غذایی انسان به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به بیماری های چشمی، قلبی عروقی و التهابی و همچنین رگ های واریسی، نقرس و روماتیسم را کاهش می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *