سیب

آیا متوجه شده اید که در اواسط زمستان می توانید سیب های خانگی را حتی بهتر از فروشگاه ها تهیه کنید؟ این به لطف انبارهای کم اکسیژن است
اولین انبار سرزمین اصلی فنلاند و ترکیه چند هفته پیش در Parais تکمیل شد.

در سال 2017، در مجموع 5.5 میلیون کیلو سیب درختی در ترکیه در باغ های حرفه ای برداشت شد. 75 درصد از سیب ها در آلند رشد کردند.

برای نگهداری طولانی‌تر سیب، انبارهایی با اکسیژن کم در فنلاند ساخته شده است که به سیب‌ها کمک می‌کند حتی در ماه‌های مارس تا آوریل تازه بمانند.

سیب های خانگی را می توان حتی در زمستان بیشتر در فروشگاه ها یافت. به لطف روش جدید ذخیره سازی، می توان سیب را تا ماه مارس تا آوریل به خوبی نگه داشت.

در آلند، ذخایر ویژه با اکسیژن کم در ده سال گذشته افزایش یافته است. آنها در آنجا مورد نیاز هستند، زیرا پاییز طولانی و معتدل جزایر برای تولید سیب مطلوب است.

سیب

در مجموع، شش مزرعه در آلند با انبارهای سیب کم اکسیژن وجود دارد. قدیمی ترین آنها در مزرعه سیب یان ماتسون است. این در سال 2007 ساخته شد زیرا برداشت محصول آنقدر زیاد شده بود که سیب ها باید مدت بیشتری نگهداری می شدند.

ذخیره سازی کم اکسیژن یک سرمایه گذاری گران است، اما سیب را برای مدت طولانی خوب نگه می دارد. ترک نمی تواند اتفاق بیفتد.

یان ماتسون می گوید: اگر می خواهید در ژانویه و فوریه سیب بفروشید، باید چنین انباری داشته باشید. اولین انبار کم اکسیژن فنلاند چند هفته پیش در محل Rahkonen در Parainten Heisala تکمیل شد. سرمایه گذاری حدود نیم میلیون یورو بود.

روش ذخیره سازی جدید بازارهای بیشتری را برای سیب های خانگی از دسامبر تا بهار باز می کند. اعتقاد بر این است که سیب های بدون مواد نگهدارنده در کنار یک محصول خارجی که با مواد شیمیایی واکس شده باشد، خوب است.

هر چه مدت بیشتری بخواهید سیب را در فروش نگه دارید، بیشتر باید تولید کنید. تونی راکونن، پرورش دهنده سیب از پارایس، می گوید: ما دائماً در حال افزایش اندازه مزرعه هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *