عسل

اولین مورد استفاده از عسل گون سبز برای اهداف آرایشی در مصر به اثبات رسیده است. کلئوپاترا ملکه مصر باستان برای تمام بدنش ماسک عسل درست کرد و نوشتند که او به زیبایی مشهور است.

برخی از اجزای عسل گون سبز می توانند از طریق پوست جذب شده و مستقیماً توسط سلول ها جذب شوند، که ماسک های عسل را بسیار مفید می کند. با استفاده مکرر از آنها، پوست نه تنها از نظر ظاهری سالم تر می شود، بلکه از نظر داخلی نیز تقویت می شود. با کمک ماسک مبتنی بر عسل، می توانید:

  • کاهش منافذ بزرگ روی صورت.
  • تسریع تقسیم سلولی و در نتیجه جوانسازی پوست.
  • اگر پوست خیلی خشک است رطوبت بیشتری را در پوست نگه دارید.
  • پوست را از آکنه و جوش های سرسیاه پاک کرده و تنفس آن را فعال می کند.

اثر قابل توجهی از استفاده منظم از ماسک‌های حاوی عسل روی پوست شل و شل شده و شادابی خود را از دست داده است.

علاوه بر ماسک با عسل، بازار لوازم آرایشی مدرن نیز ارائه می دهد: اسکراب، پوشش بدن، کرم و حتی شامپوهای عسل! و از عسل زنبور عسل حتی به صورت خالص می توان برای ماساژ استفاده کرد.

عسل

مگر اینکه موارد منع مصرف دیگری وجود داشته باشد، استفاده از عسل در دوران بارداری نه تنها ممکن است، بلکه ضروری است! عسل بر شکل گیری و رشد جنین تأثیر می گذارد، گردش خون رحم را تقویت می کند، تنش بیش از حد را از عضلات صاف رحم، رگ های خونی و برونش ها تسکین می دهد.

برای زنان باردار، عسل برای درمان سرماخوردگی توصیه می شود، در حالی که بسیاری از داروهای پزشکی نامطلوب یا کاملاً منع مصرف دارند.

با مسمومیت شدید، عسل به مبارزه با حالت تهوع و بهبود اشتها کمک می کند. در هنگام زایمان، عسل نیز می تواند مفید باشد. برای جلوگیری از خستگی و تسهیل تولد کودک به یک زن در حال زایمان داده می شود.

بیش از حد مجاز روزانه عسل و مصرف آن با معده خالی توصیه نمی شود!

کودکان اغلب سرما می خورند، هفته ها در خانه می مانند و مدرسه را از دست می دهند. درمان سرماخوردگی کودک با عسل زنبور عسل نه تنها به سرعت کودک را روی پاهای خود قرار می دهد، بلکه ایمنی او را نیز تقویت می کند. او خیلی کمتر بیمار می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *