مربا

مربای هویج به صبا چه فایده ای برای بدن انسان دارد؟

بحث در مورد فواید و مضرات مربای هویج به صبا برای انسان چندین دهه است که ادامه دارد. برخی از افراد بر این باورند که این محصول شیرین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است و به همین دلیل تأثیر مفیدی بر بدن دارد.

برخی دیگر ترجیح می دهند از خوردن غذا خودداری کنند، زیرا شکر زیادی در آن می ریزند که اغلب به آن “مرگ سفید” می گویند. اما کدام یک درست است؟ آیا واقعا مربای هویج به صبا سالم است یا مصرف آن می تواند به سلامت انسان آسیب برساند؟

مواد اولیه برای تهیه این محصول عمدتاً میوه ها و انواع توت ها هستند، اما بسیاری از زنان خانه دار اغلب از مواد دیگری استفاده می کنند گردو سبز، سبزیجات، قاصدک، مخروط کاج. با چنین تنوعی در مواد اولیه استفاده شده، کاملا طبیعی است که فواید مربا می تواند متفاوت باشد.

مربا

مجموعه ای از ویتامین ها و مواد ارزشمند در یک غذای لذیذ توسط اجزای آن تعیین می شود. به خصوص:

● هویچ حاوی مقدار زیادی اسید اسکوربیک است.
● توت سیاه انباری از ویتامین C، آهن و پتاسیم است.
● توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سرطان شناسی جلوگیری می کند.
زغال اخته حاوی مقدار زیادی کاروتن، ویتامین B، تانن است.
● به، گلابی و سیب سرشار از فیبر هستند.

بیشترین مقدار عناصر ارزشمند در یک محصول کنسرو شده ذخیره می شود که قابل عملیات حرارتی نیست. برای تهیه آن، مواد را با مخلوط کن یا چرخ گوشت چرخ کرده و سپس به سادگی با شکر پاشیده می شود.

خواص مفید مربای هویج به صبا که پخته می شود کمتر است. بسیاری از ویتامین ها در آن از بین می روند، به ویژه اسید اسکوربیک و B9 که محتوای آنها حدود 50٪ کاهش می یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *