کفش فوتبال ساده

در دهه ی 70 میلادی کفش فوتبال ساده کوتاه‌تر محبوب شدند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا براق‌تر و سبک‌تر شوند و در عین حال بازیکنان بتوانند سریع‌تر حرکت کنند.

این دهه همچنین شاهد آغاز ارتباط بین ستاره های فوتبال و قیقه هایی بود که می پوشیدند. پله، اسطوره برزیلی، در جام جهانی 1962 کت های پوما را پوشید.

با این حال، آدیداس موقعیت خود را به عنوان رهبر بازار در صنعت کفش فوتبال تثبیت کرد. گفته می‌شود که از هر چهار بازیکن، سه بازیکن در جام جهانی 1966 گیره‌های آدیداس می‌پوشیدند.
پله در سال 1970 در حالی که تیم ملی برزیل را به سوی موفقیت در جام جهانی هدایت می کرد، کفش های پوما کینگ را پوشید. این دهه همچنین شاهد ظهور قراردادهای حمایت مالی بین بازیکنان و سازندگان گیره بود.

پیشرفت تکنولوژی در صنعت گیره ها ادامه یافت و آنها سبک تر و رنگارنگ تر شدند. هومل اولین کفش سفید فوتبال را در دهه 1970 تولید کرد.

در سال 1979، آدیداس مسابقات کوپا موندیال آدیداس را راه‌اندازی کرد که به پرفروش‌ترین دستبند فوتبالی تاریخ تبدیل شد.

کفش فوتبال ساده

شرکت معروف کفش ورزشی ایتالیایی دیودورا نیز در این دهه یعنی سال 1977 وارد صنعت کفش فوتبال شد.

آدیداس همچنان بر بازار کفش های فوتبال تسلط داشت، اما کفش های پوما مارادونا در جام جهانی 1986 توجه مردم را به خود جلب کرد.

در دهه 1980، شرکت‌هایی مانند آمبرو، لوتو و کلمه وارد بازار کفش‌های فوتبال شدند.

دهه 1990 شاهد تحولات زیادی بود که انقلابی بیشتر در بازی های فوتبال و خود بازی ایجاد کرد. در ابتدا، آدیداس گیره فوتبال آدیداس پرداتور را در سال 1994 روانه بازار کرد.

این کفش‌ها فوتبال را متحول کردند زیرا کشش عالی‌تری را بین توپ فوتبال و فوتبال ایجاد می‌کردند، بنابراین به بازیکنان اجازه می‌داد کنترل بیشتری بر ضربات خود داشته باشند.

این گیره ها نتیجه سال ها تحقیق کریگ جانستون ستاره سابق لیورپول بود. او در سال 1988 از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد تا از خواهر بیمارش در زادگاهش استرالیا مراقبت کند.

زمانی که در استرالیا به کودکان فوتبال آموزش می‌داد، شروع به کار بر روی یک نمونه اولیه از کفش کرد که به بازیکنان اجازه می‌داد کنترل بیشتری بر توپ فوتبال و توانایی منحرف کردن آن داشته باشند.

او از لاستیک برای برجستگی های بالای گیره فوتبال استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *