لباس پوشیدن باید سرگرم کننده باشد، هالووین باید سرگرم کننده باشد، و من می دانم که هیچ چیز سرگرم کننده ای وجود ندارد که نظرات مامان مانع از این همه شبح و آب نبات جمع آوری شود. ولی…

برای یک دقیقه به Wonder Woman و کاپیتان مارول برگردید.

لباس مرد عنکبوتی شگفت انگیز از لباسهای جذاب برای کودکان است.

مرد عنکبوتی چه چیزی دارد که ندارند، جدا از چیزهای بدیهی؟ من گمان می‌کنم که بخشی از دلیلی که دخترم فکر می‌کند اسپایدی بمب است این است که همه پسرانی که با آنها معاشرت می‌کند (دوستان، پسرعموها و سه برادر ناتنی کوچک‌تر) همین احساس را دارند.

آنها فقط به ابرقهرمانان زن به یک اندازه امتیاز نمی دهند، حتی اگر این شیکاها قدرت، سرعت و دوام مافوق بشری داشته باشند و به اندازه همتایان مرد خود ترفندهای جالبی دارند.

اگر بچه‌های دیگر در زمین بازی فکر می‌کنند که عجیب است وقتی دخترم لباس مرد عنکبوتی خود را به تن می‌کند (مملو از صفحه‌های پلاستیکی تابی که به هر مچ چسبیده است)، او یا به من در مورد آن چیزی نمی‌گوید، یا اینکه بیش از حد از ابرقهرمانی لذت می‌برد.

اما اگر پسرم در نقش کاپیتان مارول به یک مهمانی هالووین برود، شکی نیست که او بیشتر از کمی پس زدگی دریافت خواهد کرد.

(او به عنوان پسری با موهای بلند به اندازه کافی با ارعاب مواجه شده است ، اما این داستان دیگری است.)

1 مه 2002 — برای یک آدم عنکبوتی، این روزها مرد عنکبوتی آنقدرها هم بد نیست – پس از 40 سال وب زنی، او یک فیلم جدید دارد و توانسته است در کنار جوان ها باقی بماند و در عین حال به طرفداران قدیمی خود وفادار بماند.

از بیلبوردهای میدان تایمز نیویورک گرفته تا فروشگاه‌های اسباب‌بازی، قفسه‌های کتاب و حتی فروشگاه‌های موسیقی، به نظر می‌رسد که شخصیت شاخص مارول کامیکس در همه جا حضور دارد و طرفدارانش منتظر افتتاحیه روز جمعه فیلم Spider-Man هستند.

 با این حال، محبوبیت ماندگار مرد عنکبوتی ربطی به توانایی او در بالا رفتن از دیوار، قدرت فوق‌العاده انسانی یا لباس تا حدودی ترسناک و در عین حال جالب او ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *