چرم مصنوعی هولوگرامی که به آن چرم مصنوعی نیز گفته می شود، صنعت را تحت تاثیر قرار داده است. چرم همیشه یک انتخاب مجلل برای بسیاری بود که مایل بودند از آن به عنوان پارچه لباس، کفش یا اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کنند.

با این حال، افزایش هزینه چرم طبیعی و آگاهی روزافزون از هنجارهای ظلم به حیوانات، راه را برای توسعه چرم مصنوعی هموار کرده است. چرم مصنوعی یک جایگزین مقرون به صرفه تر و دوستدار حیوانات است که تقریباً تمام ویژگی های مشابه چرم اصل را دارد.

در طول سال‌ها، بخش نساجی هند با سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که در زنجیره ارزش وارد می‌شد، تمام بادهای مورد نیاز کسب‌وکارها را داشت. در نتیجه، مقیاس منسوجات معمولی در هند رشد کرده است.

با این حال، علیرغم تقاضاهای رو به رشد بازارهای داخلی و بین المللی، بخش منسوجات معمولی به شدت اشباع شده است. این کشور با چالش هایی مانند سطح رقابت بالا، نرخ تورم بالا، کنترل کمتر بر قیمت ها و کاهش سطح سودآوری مواجه است.

از آنجایی که هند در حال تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته است، تاکید زیادی بر ترکیب آخرین فناوری ها در زمینه های مختلف شده است. از آنجایی که صنعت منسوجات معمولی از نظر توسعه، نوآوری و ارزش افزوده اشباع شده است، نیاز مبرمی به کشف سایر بخش‌ها وجود دارد.

نیاز روز صنعت نساجی هند گسترش در بخش‌های خاص و رقابتی کردن صنعت در سطح جهانی است. در سناریوی حاضر، بخش منسوجات فنی پتانسیل زیادی برای ارتقاء صنعت نساجی هند دارد.

این شامل مجموعه ای از محصولات با مهندسی بالا است که در آن منسوجات به جای اینکه فقط به عنوان یک سطح عمل کنند، یک لبه کاربردی را ارائه می دهند. بیشترین بحث جایگزین در صنعت چرم  مصنوعی در میان مجموعه منسوجات فنی قرار دارد.

در حال حاضر، مصرف داخلی چرم مصنوعی در حدود 565 میلیون متر خطی تخمین زده می شود که انتظار می رود تا سال 2021 هفت درصد رشد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *