چاقو

چاقوی کوچک، سبک و دستی با تیغه گرد، لبه صاف و نقطه محکم که چاقو میوه خوری اره ای نامیده می شوند طراحی شده برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات، و همچنین می توانند قسمت های خراب را برش دهند.

سبک، لطیف و خوشمزه – به همین دلیل است که ما عاشق فیله مرغ هستیم. بسیاری از غذاهای فوق العاده را می توان از این محصول تهیه کرد، به عنوان مثال کتلت مرغ که هم مورد علاقه کودکان و هم بزرگسالان است.

انواع چاقو آشپزخانه
انواع مختلفی از چاقوهای آشپزخانه با اشکال، اندازه ها و اهداف مختلف وجود دارد – تعجب آور نیست که برای افراد آموزش ندیده دشوار است که بفهمند کدام یک برای چه چیزی هستند.

معمولا آشپزهای تازه کار مجموعه ای از چاقوها را می خرند و البته از این طریق چاقوهای مفیدی را وارد زرادخانه خود می کنند. اما آیا واقعاً به این همه چاقو از مجموعه نیاز دارید؟ نه واقعا.

در این مقاله به انواع چاقوهای آشپزخانه می پردازیم و در نظر می گیریم که کدام چاقو برای چه منظوری در نظر گرفته شده است و مهمتر از همه اینکه آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر.

چاقو

اگر آشپز مبتدی هستید، یک چاقوی سرآشپز متوسط ​​با تیغه 25 سانتی متری انتخاب کنید یا می توانید دو چاقو بخرید: یک چاقوی بزرگ سرآشپز با تیغه 30 سانتی متری و یک چاقوی سانتوکو 20 سانتی متری (در مورد آنها در زیر بخوانید). در این صورت از چاقوی سانتوکو به عنوان چاقوی اصلی استفاده خواهید کرد.

چاقوی سرآشپز گاهی اوقات به عنوان “چاقوی فرانسوی” شناخته می شود. دارای یک تیغه منحنی مثلثی بلند است. پیچ خوردگی به کاربر این امکان را می دهد که هنگام برش چاقو را به جلو و عقب تکان دهد و همچنین فشار زیادی به قسمتی از تیغه که نزدیک دسته است وارد کند.

چاقوی آشپز کاملاً همه کاره است و برای کارهای مختلف آشپزخانه عالی است:
خرد کردن مواد کوچک (سبزیجات، سیر) با پاشنه چاقو؛
برش پیاز، سبزیجات با نوک چاقو؛
برش دادن سبزیجات سخت بزرگ (کلم، سیب زمینی، خیار و غیره) و گوشت با قسمت میانی تیغه.
سیر و سایر مواد را با یک تیغه پهن خرد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *