از نظر ساختاری، گلیسین کوچکترین اسید آمینه است که منبع اصلی نیتروژن برای ساخت اسیدهای آمینه محسوب می شود. در سنتز بیومولکول هایی مانند هموگلوبین، کراتین، نمک های صفراوی و مولکول های ارثی در زمان گرسنگی استفاده می شود.

اگر قصد دارید تا در مورد ژله آماده فرمند اطلاعاتی مفید به دست آورید کافی است تا به لینک موجود در همین سایت مراجعه کنید.

گلیسین نقش مهمی در سم‌زدایی از مواد شیمیایی مانند افزودنی‌های غذایی و داروها در کبد دارد، گلیسین باعث افزایش ترشحات شکمی می شود و نقش مهمی در بیماری های دستگاه گوارش دارد.

گلیسین در بهبود زخم ها دخالت می کند، گلیسین در ترکیب با آمینو اسید آرژنین، کراتین می سازد که ماده ای ضروری برای تامین انرژی عضلات و التیام زخم ها است.

گلیسین برای ساختن هموگلوبین که ناقل گازهای تنفسی در بدن است مورد نیاز است، گلیسین باعث افزایش ترشحات معده می شود و نقش درمانی مهمی در دستگاه گوارش دارد.

مطالعات نشان می دهد که کمبود گلیسین در مادران باردار می تواند رشد کودکان را پس از تولد محدود کند، زیرا رشد جنین به گلایسین نیاز دارد.

آمینو اسید پرالین یکی از اسیدهای آمینه غیر ضروری است، اما برخی مطالعات انجام شده است. مشاهده می شود که اگر پرالین از رژیم غذایی حذف شود، ارزش آن در خون کاهش می یابد.

برای این منظور به عنوان اسید آمینه ضروری در نظر گرفته می شود اما کمبود آن به ندرت مشاهده می شود ثابت شده است که اسید آمینه پرالین پوست را نرم می کند و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

همچنین گفته می شود که این اسید آمینه به همراه ویتامین C و اسید آمینه لیزین از انسداد عروق جلوگیری می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *