لوله

روش‌های اتصال لوله‌های فنی با روش‌هایی که برای محصولات معمولی HDPE و LDPE استفاده می‌شود، تفاوتی ندارد. همان مواد، ابعاد یکسان نیاز به استفاده از روش های اتصال اثبات شده دارد.

اتصال لوله پلی اتیلن 14 اینچ با استفاده از جوش انتشاری (مشابه لوله های پلی پروپیلن) امکان پذیر است. فقط باید در نظر داشت که نقطه ذوب پلی اتیلن بسیار کمتر است، بنابراین لازم است تنظیمات آهن لحیم کاری را متناسب با آن تغییر دهید.

جوش لب به لب پرکاربردترین روش برای گذاشتن خطوط لوله بزرگ جوش لب به لب قطر لوله HDPE. با استفاده از تجهیزات ویژه انجام می شود.

لبه های لوله ها تمیز، چربی زدایی شده و تا نقطه ذوب گرم می شوند و پس از آن با نیروی خاصی فشرده می شوند. اتصال خنک شده عملاً از نظر مشخصات فنی نسبت به لوله جامد پایین نیست.

برای جوشکاری لوله های با قطر کوچک از آهن لحیم کاری مخصوص با عنصر گرمایش به شکل صفحه استفاده می شود. پس از گرم شدن، لوله ها به صورت دستی به هم متصل می شوند.

لوله

برخی از صنعتگران برای انجام بدون آهن لحیم کاری سازگار شده اند، آنها انتهای ارتباطات را با یک مشعل معمولی گرم می کنند. کیفیت اتصال البته پایین تر از جوشکاری حرفه ای است، اما این روش همچنان ادامه دارد.

جوشکاری با استفاده از کوپلینگ با مارپیچ الکتریکی. مطمئن ترین اتصال را فراهم می کند. مارپیچ تعبیه شده در اتصالات پلی اتیلن توسط دستگاه مخصوص تا دمای معینی گرم می شود و پس از آن فشار لازم را ایجاد می کند.

اتصالات فلنجی در صورت نیاز بیشتر استفاده می شود تا بتوان خط را قطع کرد. آنها با جوشکاری در انتهای اتصالات فلنجی انجام می شوند.

اتصال با اتصالات فشاری تقریبا کل لوله پلی اتیلن فنی که قطر کمی دارد به این صورت به هم وصل می شود. این به دلیل هزینه ارزان لوله ها است، علاوه بر این، در شبکه های بحرانی استفاده نمی شود.

بنابراین استفاده از انواع جوشکاری گران قیمت عملی نیست. اتصالات فشاری ارزان ترین راه اتصال جداشدنی محصولات پلی اتیلن هستند. علاوه بر این، برای نصب اتصالات نیازی به تجهیزات گران قیمت نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *