کنجد

کنجد مهسان منبع عالی روی است. کنجد بوداده و برشته شده منبع بسیار خوبی برای خانم ها و منبع خوبی برای آقایان است زیرا نیازهای آنها متفاوت است.

روی موجود در کنجد مهسان به ویژه در واکنش های ایمنی، تولید مواد ژنتیکی، درک طعم، بهبود زخم ها و رشد جنین شرکت می کند. همچنین با جنسیت و هورمون های تیروئید تداخل دارد. در پانکراس، در سنتز، ذخیره سازی و آزادسازی انسولین شرکت می کند.

دانه کنجد مهسان کامل منبع عالی منگنز است. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم عمل می کند که ده ها فرآیند متابولیک مختلف را تسهیل می کند. همچنین در جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد شرکت می کند.

کنجد مهسان کامل منبع عالی مس است. مس به عنوان ترکیبی از چندین آنزیم، برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن در بدن ضروری است. چندین آنزیم حاوی مس نیز به دفاع بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند.

کنجد بوداده و برشته شده منبع عالی ویتامین B1 است. دانه کنجد خشک شده یک منبع عالی برای خانم ها و یک منبع خوب برای آقایان است که نیازهای آنها متفاوت است.

کنجد

ویتامین B1 که تیامین نیز نامیده می شود، بخشی از کوآنزیم است که برای تولید انرژی عمدتاً از کربوهیدرات هایی که مصرف می کنیم ضروری است. همچنین در انتقال تکانه های عصبی شرکت می کند و باعث رشد طبیعی می شود.

دانه کنجد منبع خوبی از ویتامین B6 است. ویتامین B6 که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود، بخشی از کوآنزیم‌هایی است که در متابولیسم پروتئین‌ها و اسیدهای چرب و همچنین در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی شرکت می‌کنند.

همچنین در تولید گلبول های قرمز شرکت می کند و به آنها اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را حمل کنند. پیریدوکسین همچنین برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز ضروری است و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند.

در نهایت، این ویتامین در تشکیل برخی از اجزای سلول های عصبی و در تعدیل گیرنده های هورمونی نقش دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *