ماست

امروزه ماست چکیده کاله بسیار محبوب می باشدو  محصولات شیر ​​تخمیر شده، بستگان نزدیک کفیر. به طور متوسط ​​یک نفر از 10 تا 40 کیلوگرم در سال مصرف می کند، اما در کشور ما این رقم به سختی به دو کیلوگرم برای هر نفر می رسد که آن هم زیاد است.

دلیل این محبوبیت ماست تبلیغات خوب است که ادعا می کند این محصول می تواند سلامت انسان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

اما آیا واقعاً ماست به همان اندازه ای که برای ما تبلیغ می شود برای انسان مفید است؟ فواید و مضرات واقعی ماست بسته بندی شده در شیشه و بسته بندی زیبا چیست؟ واقعاً چه چیزی زیر این بسته پنهان است؟ امروز به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اول از همه، شایان ذکر است که فقط ماست خانگی ساخته شده از شیر و یک استارتر مخصوص حاوی دو یا چند باکتری زنده فعال، که غلظت آن باید حداقل 10 میلیون سلول باشد، تأثیر مثبتی بر بدن دارد – فقط تحت چنین شرایطی. شرایط ماست مفید خواهد بود.

این باکتری ها عمر زیادی ندارند، بنابراین ماست واقعی را نمی توان بیش از یک هفته در دمای تا +7 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. پس در مورد آن فکر کنید: ماست خریداری شده در فروشگاه که ماندگاری آن به 30 روز و حتی بیشتر می رسد چیست؟

ماست طبیعی با کفیر فقط در حضور شکر و میوه ها متفاوت است. کاربرد آن چیست؟

ماست

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی. این مواد استخوان‌های ما را تقویت می‌کنند و به رشد کامل آنها کمک می‌کنند، اثر تقویتی کلی بر بدن دارند و از اثرات مضر عفونت‌ها جلوگیری می‌کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مصرف روزانه 300 گرم ماست که شامل میکرو فلور فعال است، سیستم ایمنی را به میزان قابل توجهی تقویت می کند و در نتیجه به پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری های ویروسی کمک می کند. پس از چند ماه مصرف منظم ماست، متوجه خواهید شد که چقدر کمتر بیمار می شوید.

سلامت دستگاه گوارش را تضمین می کند. استفاده روزانه از ماست نمی تواند بر وضعیت دستگاه گوارش تأثیر بگذارد. به اختلالات متابولیک مربوط به معده و همچنین اسهال کمک می کند. برخی از انواع ماست میکرو فلورای مطلوب را حفظ می کنند، در حین مصرف آنتی بیوتیک از دستگاه گوارش محافظت می کنند، که باکتری های موجود در آن را از بین می برند و بدن را در معرض عفونت های جدید قرار می دهند.

علاوه بر این، ماست حاوی لاکتوباسیل و کلسیم است. اولین مورد از این اجزا میکرو فلور مفید روده را فراهم می کند و دیگری نه تنها یکپارچگی و قابلیت ارتجاعی استخوان های ما را حفظ می کند، بلکه عملکرد طبیعی روده را نیز حفظ می کند و حتی از فعالیت باکتری هایی که باعث تحریک بیماری های انکولوژیکی این اندام می شوند جلوگیری می کند.

به درمان برفک (کاندیدیازیس واژن) کمک می کند. مصرف ماست طبیعی تعداد باکتری هایی را که منجر به ایجاد پلاک بر روی غشای مخاطی می شود، مشابه محصولات لبنی کاهش می دهد.

برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مفید است. هنگام استفاده از ماست، باکتری های اسید لاکتیک آن عملکرد هضم لاکتوز را انجام می دهند، بنابراین این محصول می تواند توسط افرادی که بدن آنها آنزیم کافی برای فرآوری کامل محصولات لبنی ندارد، مصرف کنند.

کلسترول اضافی را از بدن دفع می کند. خوردن 100 گرم ماست در روز می تواند از شر کلسترول بد خلاص شود و میزان کلسترول خوب خون را افزایش دهد که به بهبود وضعیت کل بدن کمک می کند. میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین می برد. این به دلیل توانایی محصول در سنتز لاکتات است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *