سنگ نما رومی سفید

سنگ های طبیعی یا سنگ نما رومی سفید که امروزه در ساخت دیوارهای باربر استفاده می شود تقریباً همه سنگ های غواصی هستند.

اما در زمان های قدیم بسته به منطقه جغرافیایی و وجود غارها، بسیاری از انواع سنگ نماها دیگر نیز برای ساخت و سازهای سازه ای «محبوب» عالی در نظر گرفته می شدند.

آنها معمولاً به شکل روستایی خود (صیقل‌نشده) به شکل آشلار (سنگ‌های مربعی) مورد استفاده قرار می‌گرفتند که باعث ایجاد شاهکارهای معماری تقریباً تک رنگ و یک شهر می‌شد.

اگرچه برای دیوارهای باربر استفاده نمی شود، اما امروزه هنوز هم برای مرمت بناهای تاریخی و هم به صورت دال برای پوشش دیوارها و کف سازی و برای ساخت دیوارهای خارجی استفاده می شود.

اهمیت بازالت در ساختمان سبز را باید به عنوان ماده ای کم هزینه، ادغام آسان از نظر اکولوژیکی و گسترده در طبیعت ذکر کرد.

سنگ نما رومی سفید

سنگ نما مرمر برخلاف سنگ نما آهک و ماسه سنگ رایج تر، با توجه به زیبایی خاص، هزینه کار تخصصی و حمل و نقل، بیشتر به عنوان عناصر تزئینی، روکش و کفپوش استفاده می شود.

سنگ با منشا آتشفشانی ماگمایی هنوز بیشترین استفاده را در ساخت و ساز دارد. با سختی متوسط، کار کردن آسان است، حتی اگر در برخی مناطق کمی رادیواکتیو باشد.

این مزیت قابل توجه این است که یک عایق حرارتی قابل توجه است. در ایتالیا، کل شهرهایی مانند کالکاتا در استان ویتربو، در داخل و با توف ساخته شده است.
از زمان روم باستان به رنگ خاکستری خالدار کلاسیک صورتی (نادرتر) یا عاج عاج شناخته شده است، همیشه از خانواده توف است، یعنی سنگی با منشاء آتشفشانی، ماگمایی، معمولی استان ویتربو

امروزه فقط برای ازاره ها، نوارها، پله ها استفاده می شود، در حالی که در زمان های قدیم حتی برای ساخت قنات ها و کلوچ ها و کارسری ها (زندان های مامرتین) استفاده می شد، بنابراین در برابر آب بسیار مقاوم بوده و از نظر ساختاری خوب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *