سیب

فنلاندی‌ها حتی سیب شب عید خانگی را در سطل زباله می‌اندازند: «ارزش ندارد محصول طبیعی را به زباله‌های پولی تبدیل کنیم»

بحث شدید در مورد ضایعات مواد غذایی همچنان ادامه دارد.  طبق گزارشات انجمن مصرف کنندگان، هر فنلاندی به طور متوسط ​​سالانه 23 کیلو غذای خوراکی را در زباله می اندازد. این پدیده حتی به سیب های خوش طعم خانگی نیز سرایت کرده است.

کمپین Saa yudta می گوید که خانوارهای منطقه پایتخت سالانه حدود 125 یورو غذای خوراکی برای هر نفر دور می ریزند.

ضایعات غیرضروری مواد غذایی در تمام مراحل زنجیره غذایی اتفاق می‌افتد، اما بیشترین میزان ضایعات در خانواده‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون کیلوگرم در سال است.

حتی سیب های خانگی نیز با سرعتی شتابان وارد ظروف جمع آوری زباله شده اند. Elina Ovaskainen از Motiva oy.، که بر استفاده بهینه از انرژی و مواد تمرکز دارد، تشویق می کند که سیب ها در گردش قرار گیرند.

سیب

او به ایلتا سانوم می گوید: اصولاً یک محصول طبیعی رایگان داخلی را نباید با هزینه ضایع کرد. سیب داخلی یک محصول فصلی است، بنابراین خانوارها همیشه فرصت استفاده از سیب را ندارند.

با این حال، برای مثال، سیب را می توان به محل کار برد. انجمن‌های مدیریت بازی نیز مثلاً سیب‌هایی را می‌پذیرند که در آستان خانه مانده‌اند. سیب نیز آب میوه خوبی می دهد. غذاهای محلی و پخت و پز در خانه مرسوم است، اما این روزها هنوز بسیاری از خانه ها سرداب ندارند.

حمل زباله باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شود. Kaisa Halmetta، سخنگوی Rosk’n Roll oy از Lohja، از این واقعیت که سیب های خانگی به زباله های آلی فرستاده می شوند، شگفت زده شده است.

حالا فنلاندی ها باید از تخیل خود استفاده کنند. او به ایلتا سانوم می گوید، اگر نمی توانید سیب های باغتان را خودتان بخورید، آن ها را به همسایگان و دوستان خود عرضه کنید.

هالمه در مصاحبه ای با مجله Länsi-Uusimaa گفت که به عنوان مثال، سال گذشته 4.4 تن سیب برای زباله های زیستی در Munkkaa Lohja آورده شد.

او می‌گوید: مردم حتی حاضر بوده‌اند برای 20 کیلو ضایعات سیب 3.5 یورو بپردازند، اگرچه حداقل می‌توانستند سیب‌های بیمار را در یک کمپوستر بسته در ملک خود کمپوست کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *