شمع

موم زنبور عسل از زمان های بسیار قدیم در تمدن های مختلف به ویژه در مصر برای فرآیند مومیایی سازی مورد استفاده قرار گرفته است.

بلکه در رنگ آمیزی پارچه ها و درمان بیماری ها استفاده از آن توسط انسان از اواخر هزاره ششم قبل از میالد به اثبات رسیده است
قرن هاست که از شمع های موم زنبور عسل در کلیساها استفاده می شود.

موم عسل شمع سازی امروزه کابردهای بسیار زیادی دارد.

عالوه بر این، کلیسای ارتدکس هنوز از آن استفاده می کند امروزه در لوازم آرایشی با کیفیت برای تغذیه پوست و جلوگیری از کم آبی آن با تشکیل یک سد محافظ استفاده می شود.

آن را در ترکیب شیرهای مرطوب کننده، کرم های بدن یا حتی بالم لب پیدا خواهید کرد همچنین می توان از آن به عنوان یک محصول تعمیر و نگهداری مبلمان استفاده کرد تا درخشندگی چوب را بازگرداند و یک مانع محافظ در برابر آب ایجاد کند.

در جال دهنده های چرم مبلمان یا کفش نیز یافت می شود.

شمع

برای تغذیه و نرم کردن چرم استفاده می شودئ برای آغشته کردن پارچه هایی که به البته از موم زنبور عسل برای شمع موم، شمع و چراغ چای نیز استفاده می شود.

و اخیرًا دلیل ضد آب بودن و خاصیت ضد باکتریایی آن برای بسته بندی مواد غذایی قابل استفاده مجدد استفاده می شود

چه راهی بهتر از روشن کردن یک شمع برای گرم کردن فضا؟ با مشاهده درخشش ملایم یک شعله سوسوزن، احساس آرامش و رفاه به ما هجوم می آورد.  

اما مراقب باشید، همه شمع ها برابر نیستند! برخلاف شمع‌های موم زنبور عسل که طبیعی و سالم هستند، اکثر شمع‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند به دلیل ترکیباتشان برای محیط زیست و سلامتی سمی هستند.

درباره ترکیب شمع ها و اینکه چرا استفاده از شمع های موم زنبور عسل بهترین انتخاب برای روشن کردن فضای داخلی شماست بیشتر بدانید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *