تخته فیبر با چگالی متوسط ​​که اغلب با حروف اول آن، MDF شناخته می شود با مقرون به صرفه بودن و تطبیق پذیری تخته سه لا و محصولات چوبی مهندسی شده مشابه رقابت می کند.

در موقعیت‌های خاص، ام دی اف سابین حتی بر بقیه غلبه می‌کند، زیرا کار کردن با آن بسیار آسان است.

بر خلاف چوب واقعی، ام دی اف هیچ گره، دانه یا تاب خوردگی ندارد و سطح صاف آن به راحتی جای خود را به اره می دهد و هیچ ترکش، سوختگی و پارگی باقی نمی گذارد.

برای پروژه های نجاری سبک، مانند قفسه بندی و تریم، ام دی اف می تواند عالی باشد.

MDF به عنوان خاک اره و براده ها شروع می شود – همه تکه ها و تکه های کوچک چوبی که به عنوان محصول جانبی آسیاب صنعتی ایجاد می شوند.

پس از خشک شدن، آن الیاف چوب با رزین و موم مخلوط شده و به شکل پانل ها در می آیند.

تحت گرمای زیاد و فشار شدید، آن پانل ها فشرده شده و سفت می شوند و پوسته ای سخت دارند.

در مرحله نهایی ساخت، ماشین‌های غول‌پیکر پانل‌ها را سنباده می‌زنند و قبل از برش به ابعاد ثابت ، ظاهری صاف ابریشمی به آن‌ها می‌دهند .

کار با ام دی اف مانند کار با چوب واقعی است.

شما به هیچ مهارت جدید یا ابزار خاصی نیاز ندارید.

در واقع، احتمالاً متوجه خواهید شد که در مقایسه با اره کردن و انجام کارهای جزئی با چوب جامد، ام دی اف بسیار انعطاف پذیرتر است.

برای پروژه‌های کوچک‌تر، مانند قفسه‌های کتاب یا کابینت، برای کاربر و بودجه مناسب است. علاوه بر این، سطح آن به خوبی رنگ را می پذیرد و همچنین پایه ای دلپذیر برای یک لایه روکش نازک فراهم می کند.

احتمالاً به این فکر می کنید که استفاده از ام دی اف باید معایبی داشته باشد حق با شماست. چند وجود دارد…

حمل با احتیاط: سنگین تر از تخته سه لا ، ام دی اف – به ویژه پانل های ام دی اف با اندازه کامل – بدون یک جفت دست اضافی حمل کردن آن دشوار است.

در حمل MDF دقت کنید زیرا بسیار بیشتر از تخته سه لا یا چوب واقعی گوشه های آن به راحتی آسیب می بیند و سطوح صاف آن به راحتی خراشیده می شود.

احتیاط در برابر آب: در حالت تصفیه نشده، تخته فیبر در هنگام قرار گرفتن در معرض حتی مقدار ناچیزی آب، ضعیف ظاهر می شود، متورم یا حتی شکسته می شود.

اگر ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت که اکنون به راحتی در دسترس است، وجود نداشت، این نقص تعداد کاربردهای ام دی اف را به شدت محدود می کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *