فلفل

فلفل ها سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف هستند. به ویژه کاروتنوئیدها، که در نمونه های رسیده بسیار فراوان تر هستند. مهمترین ترکیبات موجود در فلفل عبارتند از:

کپسانتین. به خصوص فلفل دلمه ای شیرین سرشار از کپسانتین، یک آنتی اکسیدان قوی است که مسئول رنگ قرمز درخشان آن است.

ویولاکسانتین این ترکیب رایج ترین آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی در فلفل زرد است.

لوتئین در حالی که در فلفل دلمه ای شیرین سبز و فلفل سیاه فراوان است، لوتئین در فلفل های بالغ وجود ندارد. مصرف کافی لوتئین می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد.

کوئرستین. مطالعات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان پلی فنول ممکن است در پیشگیری از برخی بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان مفید باشد.

لوتئولین. مانند کوئرستین، لوتئولین یک آنتی اکسیدان پلی فنلی است که ممکن است اثرات مفیدی برای سلامتی داشته باشد.

فلفل

خلاصه: فلفل دلمه ای شیرین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های سالم از جمله کپسانتین، ویولاکسانتین، لوتئین، کورستین و لوتئولین است. این ترکیبات گیاهی با فواید بسیاری برای سلامتی همراه هستند.

مانند بیشتر غذاهای گیاهی کامل، فلفل دلمه ای نیز به عنوان غذاهای سالم در نظر گرفته می شود. مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است.

علاوه بر این، فلفل دلمه ای ممکن است چندین فواید سلامتی دیگر نیز داشته باشد. شایع ترین انواع اختلالات بینایی شامل دژنراسیون ماکولا و آب مروارید است که علت اصلی آن افزایش سن و عفونت است.

اما تغذیه نیز می تواند نقش بسزایی در بروز این بیماری ها داشته باشد.

لوتئین و زآگزانتین و کاروتنوئیدهایی که در مقادیر نسبتاً بالایی در فلفل دلمه ای یافت می شوند در صورت مصرف در مقادیر مناسب می توانند سلامت چشم را بهبود بخشند.

فلفل ها سرشار از ویتامین C هستند و یک فلفل تا 169 درصد از نیاز روزانه توصیه شده را تامین می کند. سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در فلفل عبارتند از ویتامین K1، E، A، فولات و پتاسیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *