انار

انار شیرین امروز سرشار از مواد مغذی ضروری برای سلامتی و تندرستی ماست، میوه ای پاییزی با خواص ادرارآور، آنتی اکسیدانی و مهمتر از همه ضد تومور است. همچنین برای تصفیه کبد مفید است.

در واقع دانه های قرمز رنگ انار شیرین امروز در بازار حاوی پتاسیم، نمکی معدنی با اثرات ادرارآور و تخلیه کننده و در نتیجه سم زدایی و درصد بالایی از پلی فنول ها با خاصیت ضد پیری و قادر به مقابله با تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی است.

همچنین بخوانید: خود را با میوه، سبزیجات و حبوبات درمان کنید، غذاهایی که به ما کمک می کنند سالم بمانیم.

انار شیرین امروز گیاهی خزان کننده است که از خانواده Lythraceae است. خاستگاه جغرافیایی آن از ناحیه ای است که از ایران تا شمال هند می رود و میوه آن هزاران سال است که کشت می شده است. گل های انار از 3 تا 4 گلبرگ تشکیل شده و قطری در حدود 3 سانتی متر دارند.

انار

برگها از طرف دیگر بیضی شکل و سبز روشن هستند و معمولاً عرض آنها از 2 سانتی متر و طول آنها از 7 سانتی متر بیشتر نیست. بهترین خصوصیات امروزی از لبنان، سوریه، ایران، قفقاز و تونس است. اما در ایتالیا و به خصوص سیسیل نیز این گیاه رواج دارد و میوه های آن کیفیت عالی دارد.

صد گرم انار ۶۳ کالری برای بدن ما تامین می کند. به شرح زیر تقسیم می شود: 94 درصد کربوهیدرات، 3 درصد پروتئین، 3 درصد لیپید. کالری، مانند تمام ارزش های غذایی انار، در میوه آن، با پالپ آبدار و رنگی که می تواند از قرمز تا سفید متفاوت باشد، وجود دارد. همه چیز به گونه انار بستگی دارد.

انار 80 درصد از آب تشکیل شده و حاوی ویتامین C و ویتامین B، فیبر، پروتئین، فسفر و مقدار مناسبی سدیم، منیزیم و آهن است. تمام خواصی که این میوه را به یک غذای مهم برای استفاده در آشپزخانه برای بسیاری از دستور العمل ها، چه شیرین و چه خوش طعم تبدیل می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *