لنت

لنت ترمز شیذر و سایر قسمت های سیستم ترمز باید بیشتر توسط رانندگان اسپرت یا تهاجمی تعویض شوند. رانندگی تهاجمی یا اسپرت بار اضافی بر روی ترمزها وارد می کند و در نتیجه باعث سایش سریع تر می شود.

اگر در مناطق کوهستانی یا تپه ای که به ترمز طولانی و مداوم نیاز است رانندگی می کنید، ممکن است بار زیادی روی ترمزها وارد شود.

بزرگترین خطر رانندگی در کوهستان هنگام ترمز، گرم شدن بیش از حد سیستم ترمز است که می تواند به معنای واقعی کلمه بجوشد، روغن ترمز خیلی داغ شده و شروع به جوشیدن می کند و ترمزها از کار می افتند.

خطر دیگری که در صورت گرم شدن بیش از حد ترمزها ممکن است رخ دهد لعاب روی سطح لنت ترمز است. این بدان معناست که مواد روی لنت ترمز به قدری سفت می شود که دیگر اصطکاک بین لنت و دیسک امکان پذیر نیست.

چگونه می توان عمر لنت ترمز را افزایش داد. امکان افزایش طول عمر لنت ترمز شیذر و همچنین سایر اجزای سیستم ترمز در حین رانندگی و همچنین افزایش مصرف سوخت وجود دارد. یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، برداشتن پدال گاز و ترمز با مقاومت موتور است.

لنت

می تواند بدون نیاز به استفاده از پدال ترمز خودرو را ترمز کند. هنگامی که شما نرم رانندگی می کنید و از ترمز شدید اجتناب می کنید، می توان اثر مشابهی را به دست آورد.

در این مورد، مهم است که نیاز به حفظ فاصله ایمن بین خودروهای جلو و عقب را به خاطر بسپارید تا یک ترمز “هوشمند” به تصادف ختم نشود.

پارامتر مهمی که نیاز به تعویض لنت ترمز را نشان می دهد ضخامت لنت ترمز است. ضخامت لنت ترمز جدید معمولاً حدود 1.5 سانتی متر است که با اصطکاک مداوم در هنگام ترمزگیری به تدریج کاهش می یابد.

هنگامی که سطح سایش پوشش داده شده به ضخامت تقریباً 3 میلی متر رسید، زمان تعویض آنها فرا می رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *