سبزی خشک کیلویی

قبل از اینکه سبزیجات خود را در قفسه قرار دهید و کار روزانه خود را تحسین کنید، بسیار مهم است که ابتدا آنها را آماده کنید.

تهویه به جلوگیری از رشد قالب کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که رطوبت طولانی مدت وجود ندارد. این مرحله ضروری است زیرا سبزیجات به دلیل مقادیر مختلف رطوبت و اندازه‌های متفاوتی که در آن بریده شده‌اند، همیشه با سرعت یکسانی کم آب نمی‌شوند.

برای حالت دادن، ابتدا مطمئن شوید که سبزیجات کاملاً خشک شده باشند. سپس آنها را در یک ظرف شیشه ای یا هر ظرف دربسته با کمی فضای اضافی در قسمت بالا منتقل کنید تا بتوانند کمی جابجا شوند.

برای به حداکثر رساندن ماندگاری آنها، آنها را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. قرار گرفتن در معرض گرما و نور باعث کاهش کیفیت و محتوای غذایی می شود و در نهایت باعث فساد مواد غذایی می شود.

نگهداری سبزیجات خشک در یک ظرف بزرگ، هر بار که آن را باز می کنید، در معرض هوا و رطوبت قرار می گیرد. هر بار قرار گرفتن در معرض خطر فساد را افزایش می دهد زیرا برای مصرف کل دسته باید بارها در ظرف را باز کنید. 

برای مقابله با این امر، بسته بندی محصولات خشک شده را در دسته های کوچک به اندازه کافی برای یک بار استفاده یا شاید به اندازه یک هفته پخت و پز در هر زمان در نظر بگیرید. 

در حالی که خشک کردن سبزیجات یک فرآیند بسیار ساده است، کارهایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از موفقیت و ماندگاری طولانی تر انجام دهید:

  • برای اطمینان از طعم غنی و حداکثر مواد مغذی، محصول را در اوج رسیدن خود بچینید.
  • نحوه آماده سازی شما مهم است. در آب خنک بشویید تا کثیفی، موم یا هر گونه باقیمانده شیمیایی از بین برود. هسته ها، ساقه ها و هر ناحیه کبودی را بردارید. سپس بسته به روشی که می خواهید استفاده کنید، پوست بگیرید، برش دهید، برش دهید یا خرد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات در اندازه های تقریبا مشابه بریده شده اند تا در مدت زمان مشابه خشک شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *