اتصالات

انواع مختلفی از اتصالات لوله در سیستم های لوله کشی برای اهداف و عملکردهای مختلف موجود است.

اتصالات لوله پنج لایه در یک سیستم لوله کشی برای اتصال چندین لوله با اندازه یا اندازه های مختلف، تنظیم جریان یا اندازه گیری جریان استفاده می شود. آنها از مواد مختلفی مانند مس، آهن، برنج، پی وی سی و غیره ساخته شده اند.

زانویی برای تغییر جهت جریان بین دو لوله استفاده می شود. آرنج ها معمولاً با زاویه 22.5 درجه، 45 درجه و 90 درجه در دسترس هستند. اگر قطر لوله ها یکسان باشد، از زانویی معمولی استفاده می شود، در غیر این صورت از زانوهای کاهش دهنده استفاده می شود.

آرنج ها از مواد مختلفی ساخته می شوند. اینها عموماً با رزوه های مادگی عرضه می شوند و می توانیم آنها را با جوش لب به لب یا سوکت نیز تعمیر کنیم.

کاهنده جزء اتصالات لوله است که با کاهش اندازه لوله، اندازه جریان را از بزرگتر به کوچکتر کاهش می دهد. معمولا دو نوع کاهنده موجود است.

اتصالات

یکی کاهنده متحدالمرکز است که مانند مخروطی شکل است که به تدریج در اطراف لوله کاهش می یابد اما در این حالت ممکن است تجمع هوا امکان پذیر باشد و منجر به کاویتاسیون شود.

یکی دیگر کاهنده خارج از مرکز است که دارای یک لبه موازی با لوله اتصال است که به دلیل آن امکان تجمع هوا وجود ندارد. اتصالات لوله کاهنده

اتصالات تیپ یکی از اجزای سیستم لوله کشی است که به شکل T می باشد. دارای یک ورودی و دو خروجی می باشد، خروجی ها با زاویه 90 درجه به اتصال خط اصلی چیده شده اند.

همچنین می توان از آن برای ترکیب جریان از دو ورودی به یک خروجی استفاده کرد. آنها همچنین در مواد مختلف و اندازه های مختلف موجود هستند. اگر 3 طرف T-fitting از نظر اندازه شبیه به هم باشند به آن سه راهی برابر و در غیر این صورت سه راهی نابرابر می گویند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *