در حال حاضر کشور ایران یکی از بهترین تولید کننده ماکارونی هلن شناخته شده است بدین رو دارای طرفدران بسیاری می باشد چراکخه بسیار طعم لذیذ و پر خواص است.

برای اطلاعات کافی با ما همراه باشید.

نام این محصول اصالتا ایتالیایی می باشد.

ماکارونی محصولات لوله ای شکلی هستند که از آرد گندم و آب تهیه می شوند. پاستا به عنوان یک ماده ارزان قیمت و همه کاره در پخت و پز در نظر گرفته می شود.

اولین محصولات شبیه نودل در مصر باستان، حدود قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شد.

اما تاریخ دقیق پیدایش آنها مشخص نیست.

ماکارونی مدرن به شکل سنتی خود اولین بار در اوایل قرن سیزدهم در ونیز ظاهر شد. در روسیه، آنها نسبتاً اخیراً، کمی بیش از دویست سال پیش، در مورد این محصول مطلع شدند.

اولین کارخانه ماکارونی در سال 1767 در اودسا افتتاح شد.

امروزه ماکارونی یکی از محبوب ترین محصولات غذایی است. به هر شکلی در تمام غذاهای دنیا وجود دارند.

ویژگی های مفید
بنا به دلایلی، این عقیده وجود دارد که پاستا هیچ فایده ای برای بدن ندارد، بلکه فقط کالری دارد. با این حال، اصلاً اینطور نیست. اولاً کالری بسیار کمی در این محصول وجود دارد.

صرفاً به دلیل فیبر بالا و ترکیب شیمیایی خاص، باعث ایجاد احساس سیری سریع می شود. بنابراین با استفاده متوسط ​​از ماکارونی و ترکیب مناسب آنها با سایر محصولات می توانید به راحتی و به سرعت وزن خود را کاهش دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ماکارونی، به ویژه از گندم دوروم، حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش و تجزیه آنزیم ها ضروری است.

این محصول به مقدار کافی حاوی پروتئین نیز می باشد که رشد بافت های سلولی، شکل گیری و قوام ماهیچه ها و عملکرد کامل کل ارگانیسم را تضمین می کند. پاستا همچنین حاوی کربوهیدرات های سالم، مواد معدنی، نشاسته، ویتامین های B و E است.

کاربرد
پاستا منحصراً در آشپزی استفاده می شود.

پاستا را می‌توان به‌عنوان غذای مستقل سرو کرد، آن‌ها را می‌جوشانند و گاهی در تابه در روغن سرخ می‌کنند.

پاستا همچنین به سوپ، کاسرول و سالاد اضافه می شود. بر اساس ماکارونی، غذاهای مستقل نیز وجود دارد، به عنوان مثال، ماکارونی دریایی، ماکارونی و پنیر و حتی دسر.

به گفته سرآشپزهای معروف، تعداد غذاهایی که می توان با استفاده از ماکارونی تهیه کرد، تنها با تخیل شما محدود است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *