صابون

استفاده از صابون گلیسیرینه کاپوس برای شستشوی صورت می تواند پوست شما را خشک کرده و باعث ایجاد چین و چروک شود. سورفکتانت های مبتنی بر صابون می توانند برای پوست شما مضر باشند. آنها می توانند:

همچنین صابون گلیسیرینه کاپوس باعث خشکی، قرمزی و سوزش شود. عملکرد سد طبیعی پوست را تضعیف می کند.

هنگامی که سد پوستی در معرض خطر قرار می‌گیرد، به سموم، باکتری‌ها و سایر مواد ناسالم اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر به پوست نفوذ کنند، جایی که می‌توانند آسیب طولانی‌مدت داشته باشند.

در این لایه‌های عمیق‌تر، سورفکتانت‌های مبتنی بر صابون گلیسیرینه کاپوس با پایانه‌های عصبی تماس پیدا می‌کنند و باعث واکنش سیستم ایمنی می‌شوند. که منجر به التهاب، خارش، و تحریک می شود.

می تواند به میکروبیوم پوست آسیب برساند. پوست شما به طور طبیعی میزبان انواع زیر است:

  • باکتری ها
  • ویروس ها
  • قارچ
  • میکروب های دیگر

آنها چیزی را می سازند که میکروبیوم پوست نامیده می شود. برخی از این میکروب ها مضر هستند، اما در پوست سالم بیشتر آنها مفید هستند.

صابون

یکی از وظایف میکروب های مفید کنترل پاتوژن های مضر است. آنها این کار را با اسیدی نگه داشتن پوست انجام می دهند.

سورفکتانت های موجود در صابون گلیسیرینه کاپوس معمولی اسیدیته پوست شما را کاهش داده و بسیاری از باکتری های خوب را از بین می برند. که به بدها اجازه می دهد تا شکوفا شوند.

باکتری های مفید همچنین فعالیت سیستم ایمنی در پوست را خاموش و روشن می کنند. هنگامی که آنها ضعیف می شوند، سیستم ایمنی ممکن است به عفونت، التهاب و آسیب پاسخ ندهد

اساساً وقتی میکروبیوم از تعادل خارج می شود، پوست شما نمی تواند از خود محافظت کند یا بهبود یابد.

می تواند شرایط پوستی را بدتر کند. آکنه و اگزما دو بیماری شایع پوستی هستند که ممکن است با شستن صورت با صابون بدتر شوند. بخشی از دلیل این امر در سلامت میکروبیوم پوست شما نهفته است، اما سایر فعالیت‌های سورفکتانت‌های مبتنی بر صابون نیز نقش دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *