چوب گردوی اروپایی (که با نام Juglans regia نیز شناخته می شود) یکی از پهناورترین و کمیاب ترین چوب های موجود به شمار می رود.

چوب گردو و راش محکم و مقاوم با رنگ پررنگ قهوه ای است و برای کف سازی، انواع مبلمان، صندلی، میز، کمد، بوفه و موارد دیگر مناسب است.

به دلیل ناتمام بودن چوب گردو در برابر رطوبت، برای مبلمان داخلی و خارجی بسیار مناسب است.

گردو معمولاً در کشورهای اروپایی و آمریکایی رشد می کند، اما می توان آن را در غرب آسیا نیز یافت.

گردوی اروپایی همچنین برای رنگ آمیزی در روغن و آب بسیار راحت است زیرا در منافذ خود بهتر جذب می شود که همچنین باعث می شود چوبی ضد آب باشد.

چوب گردو ناتمام به عنوان چوبی با تراکم بسیار بالا طبقه بندی می شود که به او توانایی تولید محصولات چوبی محکم با عمر طولانی محصول را می دهد.

در ساخت انواع ابزار چوبی و حتی استفاده از چوب برای طراحی نماهای داخلی و خارجی، انواع درختان به عنوان مواد اولیه در اختیار صنعتگران و نجاران قرار گرفته است که هر کدام از این چوب ها خواص و ویژگی های خاص خود را دارند.

هنگام انتخاب چوب برای ساخت ابزار و حتی طراحی دکوراسیون، ابتدا باید ویژگی های آن را بررسی کنیم.

حتما می دانید که چوب راش و چوب گردو دو انتخاب بسیار رایج در بین نجارها هستند که برای ساخت انواع ابزار تزئینی و اداری استفاده می شود.

اما سوال اینجاست که راش بهتر است یا گردو؟ قطعا برای انتخاب ابتدا باید ویژگی های آنها را بررسی کنید و با مقایسه ویژگی های چوب راش و چوب گردو بهترین چوب را بر اساس هدف نهایی خود انتخاب کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *