اسباب بازی

بازی با اسباب بازی لگو لیگ عدالت برای کودکان به همان اندازه که خود رشد آنها یک فرآیند طبیعی است. رابطه کودک با بازی دو طرفه است: در حین بازی، مهارت‌های او رشد می‌کند و در حین رشد، بازی خود را بهبود می‌بخشد. با این حال، بازی چگونه و در چه زمینه هایی به رشد کودک کمک می کند؟

کودکان از طریق بازی کردن با اسباب بازی های مختلف این فرصت را دارند که طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنند، عدم اطمینان و شک شخصی خود را ایجاد کنند، غیر منتظره ها را تجربه کنند، به موقعیت های جدید واکنش نشان دهند، دوستی ها و وابستگی هایی را با بزرگسالان و مکان ها ایجاد کنند، و در نهایت به بهترین شکل ادامه دهند.

پیوند اولیه رشدی، که احساس متعادلی از خود و ایجاد هویت است که فرآیند دوم در نهایت در نوجوانی تکمیل می شود.

سن، شخصیت و سطح رشد فردی کودک مهمترین معیار برای انتخاب اسباب بازی است. بر اساس رشد شناختی و حرکتی کودک بر حسب سن، اسباب بازی های مناسب برای کودکان تا 10 سال در زیر پیشنهاد می شود.

اسباب بازی

به یاد داشته باشید، علامت سن روی بسته بندی، بر اساس مراحل رشد هر سنی که اسباب بازی برای آن مناسب است، بسیار مهم است. این به درجه ایمنی اسباب بازی، توانایی کودک در بازی با آن و درک نحوه استفاده از آن و در نهایت، نیازها و علایق مراحل رشد مربوط می شود.

در حالی که کودک هنوز خیلی کوچک است، اسباب بازی های ساخته شده از مواد طبیعی، چوب و پارچه را ترجیح دهید. فراتر از آن، تفکیک اسباب بازی ها بر اساس جنسیت، حداقل در زمانی که کودک شما هنوز در سال های اولیه زندگی خود است، وجود ندارد.

حتی بسیاری استدلال می کنند که هر گونه جدایی، یعنی بازی های مختلف برای پسران و دختران، نشان دهنده تعصب است. چیزی که قطعا باید از آن اجتناب کنید!

هدف از بازی این است که کودک تخیل خود را پرورش دهد و مهارت ها و توانایی های ذهنی و جسمی خود را توسعه دهد. از این طریق او استانداردها و نگرش هایی را به دست می آورد که به او کمک می کند شخصیت خود را تا حدی شکل دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *