چای کیسه ای

چای کیسه ای زعفران تقریبا در هر خانه ای موجود است. موافقم، این یک روش بسیار راحت برای تهیه نوشیدنی است، علاوه بر این، تولید کنندگان اکنون طیف بسیار گسترده ای از محصولات را با طعم ها و مواد افزودنی مختلف ارائه می دهند. اما این چای چقدر برای بدن ما مفید است؟ آیا بهتر نیست زمان بیشتری را صرف دم کردن چای برگ شل بکنید؟ بیایید آن را بفهمیم.

اولین چای کیسه ای در سال 1904 در آمریکا ساخته شد. سپس از ابریشم طبیعی مرغوب استفاده کردند، به همین دلیل قیمت تمام شده محصول بسیار بالا بود، اما محصول برای عموم مردم در نظر گرفته نشده بود. اکنون کیسه ها از کاغذ فیلتر شده یا مواد دیگر ساخته می شوند، بنابراین کیسه های چای در دسترس همه هستند.

کیسه های چای از چه چیزی ساخته می شوند؟
چای در کیسه های مختلف “بسته بندی” می شود: با نخ یا بدون نخ، یک یا دو حفره ای، “هرم”. نخ با یک براکت فلزی ثابت می شود، به سادگی دور کیسه پیچیده می شود (غیر قابل اطمینان ترین راه) یا با چسب مخصوص چسبانده می شود.

چای کیسه ای

برای ساخت کاغذ ساشه از الیاف چوب طبیعی، الیاف باکی یا الیاف ترموپلاستیک استفاده می شود. چنین موادی در آب خیس نمی شود، آن را به خوبی عبور می دهد، طعم چای را تغییر نمی دهد.

برخی از شرکت ها از توری پلاستیکی مخصوص با سلول های میکروسکوپی استفاده می کنند. خیلی ها می گویند در چنین کیسه ای است که طعم نوشیدنی با شدت بیشتری آشکار می شود.

داخلش چیه؟ اگر فکر می‌کنید که کیسه‌ها تنها پس از بسته‌بندی مواد خام برگ بزرگ حاوی زباله هستند، در اشتباهید. در واقع مخلوطی از چای جمع آوری شده در مزارع مختلف در آنجا اضافه می شود.

چنین “فرنی” کاملاً فیلتر می شود و زباله ها از آن خارج می شوند. برای دادن طعم و عطر، آن را با گیاهان خشک، میوه های خرد شده یا انواع توت ها غنی می کنند.

هنگام خرید چای در کیسه ها، لازم نیست به دوز کالا فکر کنید – همه چیز از قبل بسته بندی شده است. تهیه نوشیدنی زمان زیادی نمی برد: فقط باید آب جوش را روی کیسه بریزید تا یک نوشیدنی تمیز آماده شود.

به علاوه، زمانی که شرایطی برای دم کردن انواع خاصی وجود ندارد، چای در کیسه در جاده راحت است. از جمله کاستی ها می توان به کیفیت نه چندان بالای محصول اشاره کرد.

مزایای چای کیسه ای چیست؟
در واقع فواید موجود در آن چندین برابر کمتر از چای برگ است که باید در قوری دم شود. این ترکیب، به عنوان یک قاعده، شامل “بقایای” از پردازش برگ ها و مواد افزودنی مختلف است، اما اجزای طبیعی هنوز وجود دارند. در فرآیند دم کردن، برگ های له شده عناصر کمیاب و اسانس ها را آزاد می کنند که تأثیر مثبتی بر بدن دارند.

گفتن اینکه نمی توانید چای کیسه ای بنوشید اشتباه است. این همه به ترکیب آن و موادی که خود کیسه ها از آن ساخته شده اند بستگی دارد. همچنین مهم است که بدانید کدام چای را بخرید و چگونه آن را به درستی بنوشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *