پسته

پسته ویتامین های گروه B و همچنین ویتامین های A، C و E را فراهم می کند. علاوه بر مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم، کلسیم، روی، آهن، منیزیم، فسفر و سلنیوم.

همچنین در هر 100 گرم پسته اکبری تواضع حدود 7 گرم فیبر دارند. اسانس های امگا 3 و امگا 6 را فراموش نکنیم که برای بدن ما بسیار مهم هستند.

همچنین به ازای هر 100 گرم از این مغز 20 گرم پروتئین داریم. با همه این‌ها، مطمئناً اکنون می‌دانیم که چرا آن یکی از آجیل‌هایی است که بیشتر مورد مصرف گیاه‌خواران و وگان‌ها قرار می‌گیرد، و آن این است که تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را فراهم می‌کند.

یک وعده 1/2 فنجان پسته اکبری تواضع 18 گرم کربوهیدرات و 6 گرم فیبر دارد. پسته نیز مانند سایر آجیل ها دارای شاخص گلیسمی پایینی است. نشان داده شده است که چربی های سالم و فیبر به کاهش افزایش قند خون پس از مصرف سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات کمک می کنند.

خوردن روزانه پسته اکبری تواضع فواید مهمی برای سلامتی ما دارد. هر چیزی که می خوریم چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت عواقبی برای بدن ما دارد.

پسته

به همین دلیل است که بسیار مهم است که رژیم غذایی سالم داشته باشیم و به روشی متنوع غذا بخوریم و تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد در طول روز را پوشش دهیم.

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی ضروری هستند. آنها از آسیب سلولی جلوگیری می کنند و نقش کلیدی در کاهش خطر بیماری هایی مانند سرطان دارند. پسته حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر مغزها و دانه ها است. در واقع، تنها گردو و گردو حاوی مقدار بیشتری هستند.

در میان آجیل ها، پسته دارای بیشترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان های بسیار مهم برای سلامت چشم هستند.

آنها از چشم ها در برابر آسیب ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند، وضعیتی که بینایی مرکزی تحت تاثیر قرار می گیرد یا از بین می رود.

علاوه بر این، دو گروه از رایج ترین آنتی اکسیدان ها در پسته، پلی فنول ها و توکوفرول ها، ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی کمک کنند. جالب اینجاست که آنتی اکسیدان های موجود در پسته در معده بسیار موجود است. بنابراین، در طول هضم بیشتر جذب می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *