نایلون

آیا می دانید که نان اغلب در نایلون بسته بندی شیرینی می شود و نه مواد دیگری؟ چرا؟ به این دلیل است که نایلون در ایمن نگه داشتن آن از هوای بیرونی و تخمیر بهتر از سایر انواع پلاستیک است.

مواد بسیار کمی وجود دارند که بتوانند با کیفیت و دوام نایلون بسته بندی شیرینی برابری کنند. نه تنها در مواد غذایی، بلکه معلوم شده است که یک ماده بسته بندی قابل اعتماد برای بسته بندی تعدادی از محصولات دیگر در سراسر جهان است.

به گفته یک سازمان مشاوره اطلاعات تدارکات جهانی، هزینه‌های سازمان‌های مختلف در سرتاسر جهان در مورد نایلون برای کارهای مختلف مانند مهر و موم مکانیکی و بسته‌بندی در حال افزایش است.

نایلون بسته بندی شیرینی در درجه اول برای بسته بندی انعطاف پذیر مواد غذایی که به اکسیژن حساس هستند استفاده می شود. از نظر شیمیایی به عنوان پلی آمید، یک ترموپلاستیک قابل چاپ است که بافتی شفاف با نقطه ذوب بسیار بالا دارد.

نایلون بسته بندی شیرینی برای بسیاری از ویژگی‌های دیگر مانند چقرمگی، استحکام فوق‌العاده و ویژگی‌های بسیار خوب مانع اکسیژن آن ترجیح داده می‌شود. زمانی که چیزی می خواهید که در برابر سوراخ شدن، خراشیدگی و ترک خوردگی مقاوم باشد، یک انتخاب عالی است.

نایلون

نایلون بسته بندی شیرینی هیچ نوع روغن، مواد غذایی اسیدی یا چرب را جذب نمی کند که ثابت می کند برای کاربردهای مایکروویو و پخت و پز معمولی کاملاً مناسب است.

معمولاً، سازندگان از دو نوع مختلف پلی آمید استفاده می‌کنند. هر دو دارای نسبت‌های مشابهی از نیتروژن، اکسیژن، هیدروژن و کربن همراه با بارها و بارهایی با خواص مشابه هستند.

اما برخی تفاوت های اساسی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در شرایط پردازش یکسان، نایلون بسته بندی شیرینی در مقایسه با نایلون معمولی بسیار کریستالی تر و سفارشی تر است.

این منجر به تفاوت جزئی در خواص فیزیکی مانند جذب رطوبت کمتر، نفوذپذیری، مدول بالاتر و همچنین نقطه ذوب می شود. با این حال، نایلون بسته بندی شیرینی مقاومت در برابر ضربه و شکل پذیری بسیار بهتری را ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *