بادام

مطالعات متعدد نشان می دهد که مصرف مکرر و متوسط ​​بادام به کاهش کلسترول “بد” کمک می کند. همچنین به نظر می رسد مصرف مکرر آنها احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

بادام زمینی سنجابک منبع عالی اسیدهای تک غیراشباع و چند غیراشباع است. آنها حاوی اسیدهای چرب ω-3 و ω-6 هستند که دارای اثر ضد التهابی هستند، از سیستم ایمنی محافظت می کنند، به رشد مغز کمک می کنند و عملکرد قلبی عروقی را تقویت می کنند.

دوز دقیق توصیه شده وجود ندارد. باید در نظر داشت که ما نمی‌توانیم مقدار زیادی بادام بخوریم زیرا کالری آن متراکم است. مقدار 20-30 گرم بادام در روز قطعا برای بدن ما بی خطر است. از این گذشته، این مقدار همانطور که مطالعه شده است با فواید مفید بادام “موافق” است.

احتیاط:

همانطور که قبلا ذکر شد بادام دارای بار کالری بالایی است، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. میوه های شور را ترجیح ندهید. بررسی کنید که آیا آنها حاوی مقادیری نمک هستند، دریغ نکنید از تامین کننده خود بپرسید.

بادام را در جای خشک نگهداری کنید، وجود آب باعث رشد آفلاتوکسین ها می شود.

بادام

بادام “شرکت” بسیار خوبی در سالاد دارد. آنها تغذیه را افزایش می دهند، حضور فیبر را افزایش می دهند، در حالی که طعم را نیز اضافه می کنند!

بافت بادام/100 گرم:

  • کالری 612 کیلو کالری
  • پروتئین 21.1 گرم
  • کلسیم 240 میلی گرم
  • منیزیم 270 میلی گرم
  • ویتامین E 23.98 میلی گرم

شما بادام یونانی را ترجیح می دهید، خوشمزه است و کیفیت بسیار خوبی دارد. یونان تولید قابل توجهی از بادام بیش از 12000 تن دارد. به نظر می رسد که تسالی سهم عمده ای از تولید را دارد. بیش از 7 رقم با طعم و کیفیت عالی در کشور ما رشد می کند.

با وجود این، واردات بادام افزایش یافته است که باعث کاهش تولید داخلی می شود. آرکادیا در بسیاری از مناطق بادام عالی تولید می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *