خاک اره (یا تراشه های چوب) محصول جانبی یا ضایعات عملیات نجاری مانند اره کردن، آسیاب کردن، تراشکاری، مسیریابی، حفاری و سنباده زدن است.

خاک اره صنوبر  از ذرات ریز چوب تشکیل شده است.

تولیدکنندگان از این محصول جانبی رایج به روش‌های بی‌شماری استفاده می‌کنند: مثلاً برای ساخت تخته خرده چوب یا به عنوان منبع سوخت برای دیگهای بخار.

اگر روی یک پروژه بهسازی خانه کار می کنید، به احتمال زیاد چند انبوه خاک اره نیز در گاراژ خود دارید.

اگر یک کارگر چوبی مشتاق هستید، می‌دانید که برش، پیچ‌کاری، سنباده‌زنی، سوراخ‌کاری و کارهای مشابه خاک اره زیادی تولید می‌کند تمام آن ضایعات چوب می تواند سردرد باشد.

به شکاف‌ها و شکاف‌های امتداد زمین نفوذ می‌کند، به داخل دستکش‌ها و لباس‌های شما راه پیدا می‌کند و کارگاه شما را با پتینه‌ای از چوب پودر شده می‌پوشاند.

مطمئناً، می‌توانید با یک جاروبرقی کامل و یک بار با یک جاروبرقی مرطوب از شر آن خلاص شوید، اما دفعه بعد که با انبوهی از خاک اره مواجه شدید، قبل از اینکه این محصول جانبی DIY را دور بریزید، دو بار فکر کنید.

در عوض، این 10 کاربرد هوشمند جایگزین برای خاک اره به دست آمده از چوب طبیعی و تصفیه نشده را در نظر بگیرید.

چرا پولی که به سختی به دست آورده اید را صرف کیسه های گرانقیمت تراشه های چوب کنید در حالی که می توانید با انبوهی از خاک اره به همان نتیجه برسید؟

پخش خاک اره در اطراف پایه گیاهان باغچه شما می تواند از علف های هرز جلوگیری کند، به حفظ رطوبت کمک کند و ریشه ها را خنک نگه دارد همه مزایای مالچ بدون برچسب قیمت بالا! فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از کمبود نیتروژن در خاک، یک جزء نیتروژن نیز به باغ خود اضافه کنید.

خاک اره رطوبت را جذب می کند و بوها را جذب می کند، که آن را به یک جایگزین ایده آل برای بستر تجاری گربه تبدیل می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *