نقل

برخی از لذت‌بخش‌ترین لحظات ما بر روی خوردن نقل ارومیه متمرکز شده‌اند و بزرگترین تعطیلات ما مجموعه‌ای از خوراکی‌های تعطیلات خاص خود را دارد!

از آنجایی که ما در برخی از شادترین لحظات زندگی خود از نقل ارومیه و شیرینی لذت می بریم، مغز ما ذاتاً این غذاها و نوشیدنی های شیرین را با لحظات شادی مورد علاقه ما در طول زندگی پیوند داده است.

این پیوند عصبی توضیح می دهد که چرا وقتی کسی یک نقل ارومیه خوب به ما می دهد، احساس بهتری داریم، حتی زمانی که هیچ جشنی نداریم.

ظاهر، طعم، بو و بافت نقل ارومیه همگی در مغز ما با خاطرات خوش عشق، راحتی، شادی و زمانی که با خانواده سپری می‌کنیم مرتبط هستند.

به همین دلیل است که وقتی نقل ارومیه خاصی می خورید، فوراً با خاطرات نوستالژیک دوران کودکی خود بمباران می شوید.

برای مثال، هر بار که یک نقل ارومیه می‌خورم، در نزدیکی زمان کریسمس به یاد خانه مادربزرگم می‌افتم. اینها فقط چند تصویر در ذهن من نیستند، بلکه بوها و صداها نیز هستند.

نقل

عصاهای نقل ارومیه بلافاصله مرا به تزیین درخت کریسمس در خانه اش، شکلات داغی که با گل ختمی مذاب درست کرده بود، و صدای صدای او که به خانواده می گفت: “شام آماده است!” فکر می کنم.

حتی می توانم احساس فرش نارنجی رنگی که او در اتاق نشیمن روی پاهای برهنه من داشت و بوی شومینه که همه ما را بیش از حد برشته نگه می داشت را به خاطر دارم.

این خاطرات همیشه در ذهن من با عصای شیرینی برای من پیوند خواهد خورد، و دهه‌ها همینطور بوده است.

بنابراین، نقل ارومیه نه تنها به عنوان یک مکان شیرین برای خاطرات خاص در ذهن ما عمل می کنند، بلکه در واقع فواید روانی و فیزیولوژیکی بسیار واقعی نیز دارند.

آیا خوردن نقل ارومیه فواید سلامتی واقعی دارد؟

چیزی واقعاً خاص در مورد نقل ارومیه وجود دارد. نه تنها می تواند برخی از این خاطرات خوش گذشته را به ما بازگرداند، بلکه شیرینی ها نیز باعث می شوند احساس امنیت، آرامش و شادی داشته باشیم.

لذت بردن از یک خوراکی شیرین هرازگاهی راهی عالی برای سلامت جسمی و روانی شماست!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *