کشمش

رایج ترین میوه خشک کشمش فخری شیراز است، محصولی که از خشک کردن انگور رسیده به دست می آید. بیایید نگاهی دقیق تر به ترکیب شیمیایی کشمش، فواید برای بدن و موارد منع مصرف آن بیندازیم.

کشمش فخری شیراز با موفقیت در پخت و پز، افزودن به شیرینی‌ها، شیرینی‌ها، تابه‌ها، نان‌های شور، پلوها، سس‌ها، سس‌ها، سالاد سبزیجات و میوه‌ها، دسرها، بستنی‌ها، ماست‌ها و همچنین برای تهیه نوشیدنی‌های شفابخش استفاده می‌شود.

کشمش فخری شیراز اغلب در ترکیب صبحانه های خشک و غلات فوری یافت می شود. اما کشمش به عنوان یک خوراکی سالم و مغذی محبوبیت خاصی پیدا کرده است که جای خود را به شیرینی ها و سایر شیرینی ها می دهد.

تولید کشمش فخری شیراز در کشورهایی با آب و هوای گرم گسترده است، جایی که این گیاه بذری به وفور برداشت می شود. بسته به نوع انگور، کیفیت مواد اولیه و روش خشک کردن، کشمش از نظر رنگ، اندازه، وجود دانه در محصول و ویژگی های طعم متفاوت است.

کشمش فخری شیراز حاوی آهن است که به افزایش هموگلوبین در خون کمک می کند. بنابراین توصیه می‌شود میوه‌های خشک را در رژیم غذایی زنان باردار و تمام کسانی که از کم خونی رنج می‌برند، بگنجانند.

کشمش

کلسیم موجود در آن باعث تقویت بافت استخوانی می شود که به ویژه در دوران کودکی و بارداری و همچنین برای افراد مسن که از پوکی استخوان رنج می برند بسیار مهم است.

به دلیل غلظت بالای قوی ترین آنتی اکسیدان ها در توت های خشک، از جمله رسوراترول، این محصول به طور موثری از بدن در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از حمله مخرب سلول ها توسط رادیکال های آزاد محافظت می کند.

با افزودن کشمش به رژیم غذایی روزانه، بدن را جوان می کنید، روند پیری را کاهش می دهید و ظاهر پوست و زائده های آن را بهبود می بخشید. انگور خشک برای سیستم عصبی ضروری است.

برای افرادی که دائماً استرس و بار عاطفی را تجربه می کنند و همچنین برای افرادی که از حملات مالیخولیا، روان رنجوری، بی خوابی، تحریک پذیری و حملات پانیک رنج می برند، توصیه می شود آن را در رژیم غذایی روزانه قرار دهید.

با کمک کشمش می توانید به سرعت سطح انرژی بدن را پس از مثلاً افزایش ورزش یا فعالیت بدنی سنگین بازیابی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *