آجر

آجر فشاری قرمز ، نوعی خاک فشرده در آجر، در پرس‌هایی ساخته می‌شوند که خاک مرطوب و پودری را فشرده می‌کنند. این تکنیک اخیر، مانند روش خشت، مزایای مرتبط با سنگ تراشی آجری را دارد.

اگر استفاده از پرس نیاز به سرمایه گذاری بیشتر داشته باشد، بلوک های به دست آمده را می توان فوراً ذخیره کرد، بر خلاف خشت که باید قبل از جابجایی آنها در مناطق بزرگ تولید خشک شود.

قالب مورد استفاده در تکنیک BTC اندازه بزرگترین دانه های قابل بهره برداری را محدود می کند، زیرا سنگریزه ها یا شن های بزرگ از فشرده سازی همگن بلوک جلوگیری می کنند.

بنابراین خاک های BTC حاوی نسبت متعادلی از ماسه، سیلت و رس هستند. اگر خاک بیش از حد رسی باشد، در هنگام خشک شدن ترک می خورد و توصیه می شود برای محدود شدن انقباض، ماسه اضافه کنید. اغلب برای افزایش مقاومت مکانیکی و آب بلوک ها، سیمان یا آهک نیز اضافه می شود.

اولین مرحله آماده سازی خاک برای به دست آوردن مواد پودری، مرطوب و همگن است. این شامل مراحل مختلف آسیاب کردن، الک کردن و اختلاط است که بستگی به خصوصیات فیزیکی ماده اولیه و افزودن سیمان یا آهک دارد.

آجر

قالب پرس با حجم معینی از این مخلوط پر می شود. یک درب روی قالب بسته می شود و زمین به صورت دستی با استفاده از یک بازوی اهرمی بلند فشرده می شود.

سپس بلوک از قالب خارج می‌شود، با دست گرفته می‌شود و روی یک محل ذخیره قرار می‌گیرد تا سطوح اصلی در تماس با هوا باقی بماند تا خشک شدن را افزایش دهد.

در صورتی که سیمان یا آهک به مخلوط اضافه شده باشد، خشک کردن آهسته در یک جو مرطوب، به نام خشک شدن مرطوب، ضروری است.

اگرچه تکنیک BTC بسیار جدید است، اما از زمان اختراع اولین پرس های دستی، که امکان تولید بین 300 تا 800 بلوک در روز را به واحدهای صنعتی یکپارچه که حداکثر 50000 بلوک در روز را تحویل می دهند، دستخوش تحول شده است.

امروزه این گرایش به سمت صنعتی شدن در حال کاهش است، زیرا لجستیک کامل تولید و حمل و نقل مواد را تحمیل می کند که نسبت به استفاده در محل سبک، ارگونومیک و به راحتی قابل جابجایی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *